Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettuppfödare
Läst 2206 ggr
godisgrisen
10

Visst är vi lika!

Marsvin och människor är så lika! Inte bara det att båda däggdjursarterna är unika då vi saknar svans och förmåga att bilda vårt eget C-vitamin.

* Båda arterna är utpräglade flockdjur som är mycket beroende av umgänge med våra artfränder. Ensamhet förstör och bryter ned och förvandlar oss till tystlåtna kufar.

* Mat! Hur viktigt är inte god mat för både marsvin och människor!?

* Sex det gillar vi särskilt unga hanar av båda arterna brukar vara mer än nödvändigt fixerade av detta nöje.

* Pratandet oj vad vi babblar nästan oavbrutet. Ibland säger vi för mycket… Jag är övertygad om att marsvin och människor är de båda pratsammaste arterna på vår jord…

* Vi är så hemkära vårt hem är vår borg. Visst är det trevligt att åka på utlandsresa eller springa på köksgolvet men så skönt det är att komma hem igen sen!

* Barnkärheten vem kan motstå en liten unge fast de är så jobbiga?

* Bekväma och lata är vi visst gillar vi att leka men med åren blir vi allt slöare…

Abico
9

Haha, det är så sant! Jag har länge sett Kira som min motsvarighet i marsvinsform - vi verkar ha väldigt lika värderingar om det mesta.
Fast jag äter inte mitt eget bajs…

Hanna 

[Maijah]
0

Haha ^.^

[Licroana]
0

hahhaha :D

Vasterbo
0

Haha! ^_^

kawaiichou
0

Hahaha! Gulligt :)

marsgris10
0

Så sant så sant…..

emmaaslund
1

Åh, denna text tyckte jag om. Sött! 🙂

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Tex&Tillman
0

Klockren 😃

Mirinda
1

#1 Nä, men tänk på all annan s..t man stoppar i sig. Skulle nog säga att marsvinen har en nyttigare kosthållning än vi tvåbeningar här hemma.

Men visst har marsvinen likheter med oss människor. Sambon och jag har hittat var sin själsfrände i marsvinsburen. Vår "nyfiken i en strut" och familjens/flockens meste äventyrare, som sällan sitter still, är min gubbe (och son) upp i dagen.

Själv känner jag mig mer besläktad med vår andra fyrbening. Han är tuff, men mer stabil och dessutom så otroligt bekväm av sig. Han ligger hellre och filosoferar i huset än jagar godbitar. Dessutom är han så otroligt snacksalig när han kommer ut ur buren och umgås med oss i familjen. Pratlåda för två….. 

Är väl rätt uppenbart att vi funnit varandra?😃

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

emmaaslund
0

#9 HAHA åh jag har också en filosof här hemma 😍

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

kodex
0

Klockren!

Twili