Visst är vi lika!
Marsvin och människor är så lika! Inte bara det att båda däggdjursarterna är unika då vi saknar svans och förmåga att bilda vårt eget C-vitamin.
* Båda arterna är utpräglade flockdjur som är mycket beroende av umgänge med våra artfränder. Ensamhet förstör och bryter ned och förvandlar oss till tystlåtna kufar.
* Mat! Hur viktigt är inte god mat för både marsvin och människor!?
* Sex det gillar vi särskilt unga hanar av båda arterna brukar vara mer än nödvändigt fixerade av detta nöje.
* Pratandet oj vad vi babblar nästan oavbrutet. Ibland säger vi för mycket… Jag är övertygad om att marsvin och människor är de båda pratsammaste arterna på vår jord…
* Vi är så hemkära vårt hem är vår borg. Visst är det trevligt att åka på utlandsresa eller springa på köksgolvet men så skönt det är att komma hem igen sen!
* Barnkärheten vem kan motstå en liten unge fast de är så jobbiga?
* Bekväma och lata är vi visst gillar vi att leka men med åren blir vi allt slöare…
Haha, det är så sant! Jag har länge sett Kira som min motsvarighet i marsvinsform - vi verkar ha väldigt lika värderingar om det mesta.
Fast jag äter inte mitt eget bajs…
Hanna
Haha ^.^
hahhaha :D

Haha! ^_^
Hahaha! Gulligt :)

Så sant så sant…..
Åh, denna text tyckte jag om. Sött! 🙂
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Klockren 😃
#1 Nä, men tänk på all annan s..t man stoppar i sig. Skulle nog säga att marsvinen har en nyttigare kosthållning än vi tvåbeningar här hemma.
Men visst har marsvinen likheter med oss människor. Sambon och jag har hittat var sin själsfrände i marsvinsburen. Vår "nyfiken i en strut" och familjens/flockens meste äventyrare, som sällan sitter still, är min gubbe (och son) upp i dagen.
Själv känner jag mig mer besläktad med vår andra fyrbening. Han är tuff, men mer stabil och dessutom så otroligt bekväm av sig. Han ligger hellre och filosoferar i huset än jagar godbitar. Dessutom är han så otroligt snacksalig när han kommer ut ur buren och umgås med oss i familjen. Pratlåda för två…..
Är väl rätt uppenbart att vi funnit varandra?😃
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
#9 HAHA åh jag har också en filosof här hemma 😍
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Klockren!