Glädje över det lilla!
Jag har haft mina grisar sen i höstas, de första två kom hit i början av hösten (minns inte exakt) och de var självklart köpta från djuraffär, för jag hade ju inte tiiiid att vänta på att hitta en uppfödare osv. Det var inte det smartaste valet direkt. De har varit "hariga" hela tiden, vill helst sitta och gömma sig och kommer verkligen inte fram till handen när man sticker in den, oavsett vilka godsaker man håller i. De har lärt sig att tigga, men de sitter och tjuter i husen, inte som de andra som står vid burkanten och tigger.
Jag såg det som en stor vinst när den skyggaste av dem vågade komma och ta en bit vitkål som jag stack in genom gallret för någon månad sedan. Men idag, då kom den STORA vinsten. Jag skulle fylla på havregrynen åt dem, och när jag stoppar tillbaka skålen är båda grisarna framme och luktar på min hand, till och med den skygga! Det har tagit tid, men det har skett på deras villkor, och kanske kanske kommer de vara lite lättare att ta upp ur buren!
Pojkarna däremot är inte alls lika skygga ;)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Grattis! Vad härligt att ditt tålamod har gett utdelning! 🙂
Kul när det märks skillnad :D
Hehe ja blyg är inte Piff i alla fall 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Nej Piff är inte blyg, inte om man kan få grönsaker eller annat gott ;-) Så fort jag reser mig ur soffan (har burarna bredvid soffan) så rusar han fram till burkanten :-P Det är ganska roligt, för det är han som startar tiggeri-tjuten, men det är inte han som låter värst, det är alla andra marsvin :-P
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
#3 Hehe gottegrisen 😉
Haha ja man kanske får något om man är söt 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.