Vilken färg har han?
Hej!
Jag har på senaste dagar gått runt och funderat på vilken färg mitt ena marsvin har Suprice som han heter. Han är från min egen uppfödning då när han föddes så trodde jag att han hade färgerna White, cream och black. Men nu så börjar han få vita hårstrå i det svarta och samt så i hårbotten så blir färgen allt mer grå och på magen där han innan var black börja han få en chocolate. Då jag undra om han har en dålig nyans av svart och pga av den anledningen till att färgen börjar ljusna.
Har även en fråga angående hans päls då han har en glansig päls och efter man har klappat han så blir man liksom eller det känns iallafall som fettigt i händerna precis som om man inte har tvättat håret på länge. Då han päls även ser fettglansig ut. Är det normalt eller? eftersom inga av mina 8 andra marsvin har sådan päls.
Tacksam för svar:)
People may come and come but animals leavs mark in your heart!
Har aldrig riktigt kunnat se skillnad på buff, cream och blek golden. En anledning till att jag inte har dessa färger i avel. Inte för att jag någonsin färgavlat, men men ;-)
#2 Buff är ju mörkare än cream.
Jag tror marsvinet är black/white/cream. När cream finns på ett svart marsvin ger bleker det svärtan till en blaskigare nyans kallad Sepia. Bifogar bild på min herre som är sepia pga några fjuttiga små creamhårstrån i pannan. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Ett annat marsvin som är black/cream… Eller ska vara men pga creamblekingen ser heldassig ut. ;)
#4 Vet du om golden kan bleka svart päls på samma sätt som cream? :)
Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.
#5 Nej golden bleker inte som cream.
Tack för hjälpen:)
People may come and come but animals leavs mark in your heart!