Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: raserfärgerteckningar
Läst 1033 ggr
Minerad
0

Långhårig fox/otter finns det?

Jag har kommit fram till att jag gillar långhåriga marsvin supemycket, särskilt sheltie och peruan. Och så tycker jag fox- och otter-teckning är superfin för de får så stora ögon och gosiga magar.

Jag har försökt googla och söka på forumet men inte hittat om detta finns som kombo? Finns det långhår som är fox/otter?

Jag vill se bilder i så fall! 😃

[marmot]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Liz på Eternitys fick en sheltie hane i black otter.

Minerad
0

Ååh men så fin! :D

[marmot]
0

Ja ellerhur! Dock den enda jag sett 🙂

Onyxia
3

Jag vet en uppfödare i Danmark som har lite långhår i fox/otter. Meeen det ska ju vara korthår 😉

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

Creation
0

Vibys har bl.a. en chocolate otter hona… :) hon föder upp lite tan, fox, otter långhår. Tror att Malaxis eller Defines kan ha också.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Creation
0

Danska Cavy Cat´s har också lite fox och otter. Måste länka en läcker lilac otter!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Lyan
0

Hon som har fött upp min Chache har mycket tan, otter och fox. Länk

En viktig sak att veta när det gäller långhår i dessa teckningar är att man måste kolla linjerna väldigt noga då det finns en del satin, tex hos Chaches uppfödare. Sedan finns det en linje som utmärker sig med extremt dåligt temperament

Minerad
0

Men vad spännande! Tack för alla bilder och för infon att se upp med satin och dåligt temperament. Nu är jag inte i tagen att skaffa fler marsvin för stunden. Jag har två gamla tanter och ett par unga skruttpojkar av oklar härkomst. Men någon gång i framtiden tänker jag mig att det vore väldigt kul att faktiskt ta ett par kullar och då vill jag ju hitta "de perfekta marsvinen" först.