Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 780 ggr
StitchochMollie
0

Parning hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej vi tror att mitt ena marsvin är en kille (stitch) och båda är 4 månader snart :) men iaf Stitch har kurrat och dansar rumba men idag då dansade båda rumba runt varandra ! Är det två tjejer fast dom gör upp om rangordningen eller vad?! Jag är så förvirrad!

Aneema
1

Kurra och dansa rumba kan de göra fast det är två av samma kön. Honor gör det ofta extra mycket när de brunstar. Titta på dem hur de ser ut i underlivet. Är de lika?

StitchochMollie
0

#1 Ja det kan jag ju ta och titta fast Stitch har ju dansat och kurrat hela tiden men nu så gör Mollie det också :)

Aneema
1

Kan vara så att Stitch är högst i rang men att Mollie brunstar just nu, eller att Mollie tycker att det börjar bli hennes tur att bestämma och de inte är riktigt överens om den saken.

StitchochMollie
0

#3 Det kanske det är men jag får ta en titt imorgon på båda men Mollie har ju va ska man säga "tuttar" men jag har ingen aning om Stitch har det men om hon/han inte skulle ha det är det en hona eller inte?

Arinah
0

Båda könen har tuttar. Men en 4-månaders kille brukar ha tydlig snopp och testiklar. Annars brukar man säga att en honas kön ser ut som bokstaven Y och en hannes som bokstaven i. Bäst är att jämföra dem med varandra och se om de ser lika ut där nere.
Är du fortfarande osäker efter det kan du lägga upp en nytagen bild här och få hjälp,

Eulwen
0

Om du misstänker att det är en hona och en hane bör du sära på dem bums om de inte ens är fyra månader än. Det är för ungt för en hona att bli parad och dräktig. Annars är det troligen ett dominansbeteende, kika om de ser likadana ut under. Är du tveksam så ta ett par bilder och lägg ut så hjälper vi dig att könsbestämma dem. :-)

StitchochMollie
0

#5 Okej tack så mycket får försöka få en bild imorgon :)

StitchochMollie
0

#6 tack tack men honan är nog inte dräktig men hur märker man om hon är det? Och hur lång tid är dom dräktiga . Hur gamla ska dom vara när man parar dom?

ElmerKrudd
0

Köpte du dom i tron att de var en hona och hane eller två honor?

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

StitchochMollie
0

#9 2 honor

Eulwen
0

#8 De är dräktiga i tio veckor och man märker det antingen på att de inte brunstar om eller på att de blir runda om magen och man kan känna sparkar efter ca 6v. En hona bör vara 7mån och väga minst 800g innan hon paras.