Skitviktig fråga! ;)
Okej, jag är arbetslös och alldeles för mycket tid över. Om ni undrar varför jag är här inne hela tiden alltså. Så idag tog jag kort på mina grisars bajs! För något ska man ju göra. Ett prov är från unga hanar och ett från gamla honor. Ser ni vilket prov som tillhör vilka? Jag är bara så fascinerad av skillnaden! Och är det normalt att det skiljer så mycket?
Kan också tillägga att det är jättejobbigt att mocka bort de där småpluttarna…
Bajs 1 unga hanar, bajs två gamla honor. Tror jag. Har bara haft killar själv, så jag kan inte yttra mig helt egentligen.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Haha, btw! Kom just på hur skumt detta känns! 😂🤪
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag tror på att honorna har lagt nummer ett-pluttarna. Det brukar väl vara så att honorlägger mindre pluttar. Som det anstår en dam :D
Hahaha, det är viktigt att vara seriös! 😃
Jag tror jag vill ha några fler gissningar innan jag avslöjar detta lortiga mysterium!
Tror att #1 är damerna. Har för mej att jag läst att pojkar bajsar mer avlångt 🤪
1-bajsarna honornas 2-bajsarna hanarnas Haha :-D
Enjoy life and live the adventure!
Tror bestämt att #1 är honornas poop och #2 är herrarnas poop ;) =D
Bild ett ser ut som mina tjejers och bild två ser precis ut som mina killars! =)
1 honor 2 hanar. Här hemma har hanarna jääätte långa korvar och honorna väldans små.
Haha gillar namnet på tråden! 😂
Det stämmer bra att nr 1 är damernas och nr 2 är herrarnas! Ni var ju nästan helt överens också. Fantastiska bajskunskaper!😃
Själv blev jag så förmånad över skillnaden när tanterna kom. Tänkte att det kanske hade med kosten att göra, men nu har de ju bott här ett tag och fått samma mat. Men är det någon som vet varför de ser så olika ut? Är det någon revirgrej att hanarnas är större? "Mitt bajs är större än ditt, så stick härifrån!" Eller någon attraktionsgrej? "Kolla honor, så stora mina pluttar är!" Eller ser de bara olika ut av ingen särskild anledning alls?
Jag är skitnyfiken. 🤪
#10 Haha 😂 Du är ju skitrolig 😃 Älskar dina funderingar 🙂 Helt fantastiskt roliga och underhållande 😃
Awesome rubrik btw 😛
Haha, vilken kul tråd!
Jag vill också veta varför det är såhär… Tänker att det delvis måste vara en anatomisk skillnad, eftersom även diametern skiljer sig. Så hanarnas tjocktarm kanske är lite större? Å andra sidan, vad finns det för mening med det i så fall? =) Då skulle det väl också vara en tydlig skillnad hos andra djurarter där hanar faktiskt är en hel del större än honor.
Minerad, är dina hanar markant större än honorna?
Hoppas någon vet något! =)
Jag funderade också på det! Men jag har en liten tös på ca 750 g och en tant som väger nästan 200 gram mer! Och deras pluttar är ungefär lika stora. Hannarna ligger mellan 1000-1100, så skillnaden mellan den minsta hanne och största honan är alltså mindre än mellan de båda honorna. Så det borde vara en anatomisk skillnad!
Hade också svarat 1 honor och 2 hanar, för långa pluttar på honorna har jag bara sett när de inte mått bra i magen..
Jag funderar på om det kan vara någonting med hormoner? jag har hört att kastrerade hanar får mindre pluttar…
#16 Nu när du säger det. Min kastrat har små pluttar som honorna. Dock är inte han så stor för att vara hane.
😂Jag har också alltid undrat varför hanar har långa böjda korvar och honor små raka. Det vore verkligen bra att få veta svaret på denna skitviktiga fråga!
Men om kastrater har mindre "hon"-pluttar, då stärker det min teori om att det är för att imponera på damerna!
Haha! Vilken rolig tråd!
#19 Garvar ihjäl mig 😂 Ser framför mig ett gäng honor kring några pluttar stå och "ooooh"a och "aaaah"a inför den präktiga högen. Medan hanen står bredvid och ler stolt 🏆
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Mina marsvin har småbajs ! haha😃
"Honom ska vi ha!!!" 😍
Hahaha! Eller en hane som ser stor och stark ut, kommer spatserande. Alla honor vänder sig hänfört mot den manliga figuren. Plötsligt lägger han en hög, men se… så små bajsar!! Tjejerna börjar fnittra och hanen får slokörat söka maka någon annanstans. 😃
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
😂
Klart den bästa tråden ever 😂 Har skrattat så mkt att förlängt livet har jag nog gjort med några år 😃 Tack för denna fantastiska konversation. Ni är alla awesome 🙂
*asgarvar mig igenom hela tråden* älskar rubriken och era fantastiska teorier😂
Jag blir alltid glad om jag kan roa någon! 🙂
Haha ^^ Den här tråden var underbar nu när jag är övertrött och bajs är skitroligt :P
För att tillägga; min kastrat lägger långa pluttar.. Men han kanske inte har varit kastrerad tillräckligt länge för att konvertera till små pluttar? ;P Ena honan följer honom vart han än går så det kanske är bajset som lockar? :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Hej, min humoristiska humörhöjar-MiF-polarinna!👋
Här hemma har jag en kastrat och en kille med hela utrustningen kvar.
Kastraten är dåligt pottränad (tror att matskålarna är pottor). Den större och mer belevade marsvinsgrabben är mer fin i kanten och pluppar där han ska. "Snuskgrisen" blir numera alltid avslöjad för hans, förr så långa böjda, pluppar ser numera ut som honbajs.
Så att kastrera förändrar formen mer än storleken ser det ut som. Kan det vara något inuti hanmarsvin som gör att tarmen böjer av runt, vad det nu är, som inte finns inuti honor och kastrater?
Du vet; jag är också en som inte lönearbetar, men jag fick ett arv jag levt på ett tag. Bestämde mig för att ge attan i att vänta in fas 1 (a-kassedagar på upphällningen), gjorde mig arbetsfri och gick ett år på Skrivarakademin. Hur kul som helst.
Söker jobb, men på mina egna villkor. För övrigt jobbar jag mycket idéellt, hjälper grannar och svär över vissa, mig närstående, personer som tror att jag är en hushållsassistent på två ben. De lär sig nog så småningom. Just nu slåss jag med datorn (är en internetdinosaurie) för att få in en ansökan till universitetet. Vill gärna plugga på distans igen.
Marsvinen och jag umgås rätt mycket. De lär mig att njuta av det enkla livet. Men än får jag lov att erkänna att underhållningsvärdet i att mocka gått mig förbi. Vi ses säkert i en tråd nära dig snart. För nu ska jag till buren och skotta "sk…t".😴
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
1 är tjej plutar och två kill plutar 🙂
#29 Mirinda, jag tycker bestämt det låter som du har full koll på hur livet ska levas. 👍
#30 Det stämmer bra det!
Vilken underbar tråd XD Tack för ett gott skratt :-D
Hmm, mina honor har böjda långa bajsar.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Va?? Näää, men då stämmer ju ingenting! Det här måste vi ju klura vidare på! Så dina honbajsar ser ut som mina hanbajsar? Hur hänger detta ihop?😃
jag har typ haft en hona och en massa hanar under mina marsvins år äger nu en hann kanin bara. mamma sa att jag fick välja om jag skulle ha mina marsvin eller kanin så jag sålde mina gammla marsvin och sparade min cesse nummer 34
#33 Nu blev det ju skittrassligt i tråden. 😂
År det nån som är bra på att nysta upp ett mysterium?
Suskiv; vad är det dina honor har i magen som andras saknar?
Jag blev faktiskt så nyfiken att jag skrev ett mejl till en av mina lärare (jag pluggar på veterinärprogrammet) men hon har inte svarat än. Jag tvivlar också lite på att hon har något uttömmande svar, men vem vet? =)
# 37 Bra! Det är ju precis uttömningar det handlar om.😉
#38 Haha, precis! =)
Nu har jag fått svar, och hon visste inte. Däremot skulle hon försöka få kontakt med en gammal pensionerad professor som tydligen kan veta sådant. Hehe, tänk va många som blev engagerade i frågan! Hade varit roligt att få veta men vi får väl se.
#39 Vad spännande! Jag hoppas professorn vet! Vore ju hur kul som helst. Min bajsbild får gärna delas i jakten på information. 😃
Den här tråden är underbar!😂
Marsvins människor man kan ju inte älska dom! 😃❤️
Instämmer med alla ovan att denna tråd är underbar.. Hmm det var någon gång jag trilla in i en gammal tråd här på forumet genom trådarna man kan se nedan som jag hade roligt åt som handlade om utifall marsvin kunde fisa.. 😂 Haha Jag garvade igenom hela tråden.. :')
min hona (snart ett år) bajsar lika smått som bild ett! fel?
animal power <3
#44, nej det verkar stämma bra med de flestas erfarenhet =)
Och där stack mitt inlägg ut i Cyberspace. Skiiit också!😡 Typiskt att man ska få det riktigt fyndigt och bra en sån gång.
Nåja, ni andra kan säkert hålla ångan uppe. Å ena sidan är det bara kul och å andra sidan måste jag erkänna att jag är seriöst nyfiken på hur det hänger ihop.
Marsvinen äter ju pluppar också. Finns det någon som tycker det är kul? Här får de allt gapa stort eller stå och äta nån grönsak och/eller skölja mun med vatten innan jag pussar dem.🤢