Vaxduk & akvariesilikon
Hej alla, Jag & min sambo ska just sätta igång med att bygga vår bokhyllebur. Ska ha vaxduk i botten som jag tejpar fast med dubbelhäftande tejp så det går att byta vid behov. Min fråga är om jag ska täta listerna i bokhyllan, liksom längs kanterna, eller om jag ska göra det på vaxdukens skarvar när jag satt fast den? Eller både och? Supertacksam för svar!
Jag gjorde som så att jag satte vaxduken upp till hälften på sidobrädorna. När jag hade fäst vaxduken så tätade jag med våtrumssilikon i skarvarna, men inte ända upp utan bara till där duken slutade. Tätade även i översta skarven som blev efter duken. Svårt att förklara, men du kanske kan se lite på bilden här:
Lycka till! :)
#1 åh smart! Hur har du gjort i kanterna, på samma sätt ungefär? Vi har nog samma vaxduk förresten haha! Bra val!
#2 Haha! Okej! Tack detsamma! 😃 Ja, jag gjorde precis på samma sätt i kanterna. Men sen så gjorde jag som så att jag klippte sönder vaxduken och satte fast bit för bit på varje bräda, så min är inte utbytbar… Vet inte om det var så smart, men det återstår att se. 😉 Så jag hade ju lite mer att täta. Runt hela botten och så med… 🙂