Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 699 ggr
corneliamcalister
0

Sjukt marsvin?

Hej! Jag har inte riktigt koll på hur gammalt mitt marsvin är.. men hon är över fyra, utan tvekan! För det vet jag. Det är en hona. Hon har blivit otroligt tunn, och man känner ben på henne. Hon har börjat låta konstigt.. min pojkvän trodde det var min syster som snarkade och då låter det verkligen mycket. Hon dricker inte så mycket vatten, mat äter hon knappt heller,hon lämnar så mycket kvar. Ibland sitter hon i ett hörn i flera timmar, hur länge som helst. Hon har flera gånger ungefär byggt som "ett fågelbo" fast av sitt spån runt om sig i hörnen. Och hon har alltid varit den glada & kaxiga lilla bruden. Hon har sprungit runt på golvet och jagat vovvarna härhemma och det är stora hundar, hon brukar bita dom i fötterna lite lätt och pratat jätte högt. Men nu när jag släpper ut henne på golvet, springer hon fort som jag vet inte vad in i buren igen. In till hennes hus, och där sitter hon mest hela tiden om hon inte sitter i sina hörn. Är mitt marsvin sjukt?

EvaLuna
1

Ja de låter som hon är sjuk 😕 Jag tycker du ska ta henne till veterinären så fort som möjligt!! 4 år är inte så gammalt för ett marsvin & hon kan leva länge till om hon bara  får rätt hjälp att bli frisk igen

corneliamcalister
0

Mitt marsvin var sjukt. Lunginflammation m.m.. Väldigt tråkigt, så jag fick avliva henne på plats hos veterinären. Nu är hon en liten ängel i himmelen! /corneliamcalister