Narnias Ikaros
Tänkte jag kunde göra en liten presentationstråd i förtid 🙂 I samband med Kallhäll i övermorgon ska jag hämta hem en kastrat till mina flickor och som ni ser i rubriken kommer han från Narnias nere i Skåne. Jag har letat efter en kastrat i ett halvår ungefär men har nu alltså tingat honom sen nån månad tillbaka. En nonself chocolate tan.. jag är riktigt förtjust i teckningen och färgen så det är väl en bonus också :)
Han är 3½ och nykastrerad, så han har inte gått med honor i flock innan, men han har parat. Jag tror det kommer bli jättebra och jag hoppas han kan styra upp mina tjejer lite när de har sina tjuriga perioder 😉
Förövrigt funkar det bättre med marsvinen här hemma nu, och ni som kanske har missat det så har mina killar flyttat ganska nyligen och de har det så otroligt bra och jag är glad att jag lät dem flytta igen - för både deras och min skull - även om jag satt med tårar i ögonen påväg hem igen. Men vill ni veta mer utförligt finns det ett inlägg här, och framåt i bloggen står det hur det gick med allt.
Bilder på Ikaros kommer väl inom några dagar när han anlänt :)
Grattis!! :) jag har också en kastrat och de är ovärderliga :)
min hemsida: http://www.piggieville.n.nu
Haha, nu vet jag varför jag inte sett några uppdateringar av dig på blogger.com - du har ju bytt bloggadress! ;p Nu får jag läsa ikapp.
Jag begär bilder på Ikaros förresten! 😃 Synd att vi inte hann ses i Kallhäll. Det hade ju varit kul att klappa på honom live.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#1 Tack!
#2 Haha, tänkte faktiskt inte på det.. kanske borde skrivit den nya adressen i ett blogginlägg 😛 Ja det var lite synd, pappa hade så bråttom vidare så jag hann bara in och ut i princip.
Bilder kommer idag är det tänkt! Det var helt galet i flocken igår, tandhack, gnällande och skrikande i omgångar och spånet bara sprätte när Ikaros jagade runt honorna 🤐 Nu har det lugnat sig rejält och han är verkligen trygg, han verkar nästan inte alls bekymrad av min närvaro även om det fortfarande är lite läskigt såklart.
Längtar efter bilder!
Vad är det för liten herre? Ras, färg? 😃
#11 Men jisses så söt! "Jag bara sitter här…"
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Så himla fin!
Såg inte heller dig igår.
Åh, vad fint allt ser ut, både marsvinen och buren och alla leksaker på golvet. Blir riktigt inspirerad.
Ikaros är superläcker i färgen! Grattis till nyförvärvet =)
#13 😃
#14 Jag missade dig också, fast jag tror att jag kanske såg dig svisha förbi när jag väl redan var påväg ut från lokalen ;)
#15 Tack så mycket, kul att kunna sprida lite inspiration :)
Grattis till fin kille! Såg honom i fredags :-)
#17 Tack så mycket! Jaså, vad roligt :)
Åh vilken sötnos, och riktigt fin bur! :D
Vilken underbar kille du fått hem!🙂 Och din härliga bur med så mycket ljus gör mig alldeles grön av avund. Hade jag bara mer plats så skulle jag gärna ha en likadan med så bra placering.
Jag var i Kallhäll och träffade både Creation och gänget från Skåne. Men dig missade jag.
Jag har också en kastrat. Hans kompis tycker att han borde vara hona. Men man kan inte få allt i världen bara för att man är en stilig tort´n- whitehane.😉
Hoppas allt fortsätter att gå bra med Ikaros och flickorna i buren.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
#20 Åh, tack så mycket! 🙂 Haha, undrar just hur många han-marsvin som egentligen skulle vilja ha en hona som burkompis 😉
Vilken stilig kille! Grattis!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#22 Tack så mycket Creation! 🙂
Ikaros har visat sig vara en mycket trevlig herre och funkar bra med tjejerna. Han behöver kanske lära sig lita på oss här hemma lite till men det är på god väg och han är väldigt tam för att ha bott här i bara drygt en vecka :)
vad fint!
#24 Tack så mycket du också :)
Nu är den två honor som brunstar i buren och marsvinen överröstar faktiskt tvn.. hmm 😉