Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: foder
Läst 1282 ggr
Suskiv
0

Ni som har vattenskål?

Ni som har vattenskål till era marsvin, har ni också problem med att grisarna bajsar i vattnet?

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

emmaaslund
0

Jag hade det problemet, men möblerade om och flyttade då på vattenskålen. Upptäckte efter det att de lät bli att släppa sina pluttar i vattnet. Värt att testa, då det ju är tråkigt att de går med smutsigt vatten om man inte är hemma och kan byta jämt och ständigt.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Twili
0

känner inte som att de bajsar i vattnet, utan att de sprätter i bajs. vi har också det problemet, det enda man kan göra åt det är nog att byta ofta eller använda flaska :)

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

_Charlie
1

Ja… vattenskål var för mig helt ohållbart. Det var skönt att snabbt och smidigt kunna fylla på, men de smetiga kletiga flytande bajskorvarna som jag var tvungen att hälla ut i vasken och sen fiska upp var inte trevligt.. Jag föredrar absolut flaska.

Suskiv
0

Jag har flyttat runt skålen. Och jag trivs med den annars, men just bajs i vasken är inte så kul. Jag brukar försöka hälla ut i toaletten. :-)

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[erikam]
1

Min grisar gör också det, sjukt irriterande och jag måste försöka få upp min vattenflaska haha :)