Behöver råd ang pojkarna.. (video)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är osäker nu… pojkarna växer och blir äldre för varje dag. De är nu över 2 månader gamla och bor ännu alla 4 tillsammans. Att ha 4 pojkar tillsammans är ovanligt, men inte omöjligt. Men 4 pojkar i exakt samma åldrar är ju bäddat för att misslyckas eftersom de alla når de kritiska perioderna samtidigt, vilket de nu gjort.
De har inte slagits, de ligger alltid tillsammans och sover i en liten hög, antingen i eller på sin myspåse. De verkar över lag trivas väldigt bra ihop, och jag tycker det ÄR så mysigt att ha dom tillsammans.
De har dock börjat tjaffsa nu, vilket jag väntat på. Det låter värre än det ser ut, de låter högt och studsar runt, men de gör inga utfall mot varandra. En stund senare är allt bra och de ligger och softar igen, men dessa tjaffsen kommer tätare, och nu undrar jag därför som följer:
Vågar man fortsätta ha dom tillsammans med risk för att de kommer ryka ihop på riktigt och sedan inte vilja gå tillsammans någon av dom?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
sitter o småskrattar lite för jag känner igen precis det ljudet
det är blandat med rang och "träng dig inte på mitt personliga utrymme"
jag tolkar ljudet som att buren skulle behöva upgraderas till större för att undvika "träng dig inte på mitt personliga utrymmes" gnabb.
har du inte möjlighet till en större bur skulle jag nog placera dem 2 o två, de kommer förr eller senare tröttna på att brorsan alltid försöker sno min matbit, alltid ska kolla om jag kan ha konverterat till en brud medan jag ligger o sover så mysigt.
du kan ju förstås testa att ha dem tillsammans längre, men förr eller senare kommer de troligen att ryka ihop. då kommer de gå 3 mot 1 eller två mot två. en kedjereaktion. men, småbröder är endå rätt okej med att förlåta varandra. Så händer det och du sätter dem 2 o två kommer deras relation gå tillbaks till kära bröder.
lite av mina tankar. vi hade ju också 4 pojkar. 3 av dem gick tillsammans en lång tid i en gormsektion. nu flyttade den ena nydligen, så vi satte in vår A-pojke med de 2 B-pojkarna. Funkar jättebra hitills. För man kan aldrig säga aldrig, men magkänslan brukar ha rätt :)
Jag tror som Twili att "ryker de ihop på riktigt" i så pass ung ålder så är det nog ingen fara, sära på dem och sätt dem två och två så lägger det sig. Har de däremot börjat närma sig 5-6mån och börjar bli "vuxna" skulle jag varit mer försiktigt.