Dräktig hona ökar ej i vikt
En kompis har en dräktig hona på 8 månader som väger ca 600 gram. Hon var dräktig när hon kom, magen har växt men hon ökar ändå inte i vikt! hon får massor av mat och vi har sett att hon äter lika ivrigt som kompisarna. Känner fosterrörelser och bäckenet är öppet ett halvt finger. Men är väldigt orolig pga vikten :(
Oj :O Det var väldans vad lite hon vägde :/ Har ni testat att ge henne gröt?
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Nä. Det ska vi prova, bra idé!
Ta fiber havregryn ^^
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Min hona ökade knappt i vikt alls, bara sista veckan och hon fick bara en unge. Din hona kanske inte får så många, men mata på :)
Det måste ha blivit fel när jag vägde igår, nu väger hon nästan 800 ! Eller så var magen full av gröt ;) Ska göra gröt varje morgon åt henne bara hon klarar sig igenom det här. Och att ungarna inte dörx
#5 Gud va härligt :D Gröt är bra grejer ;)
Nu väger hon 650 igen :( tror ungarna är döda.
600g skulle jag nog kalla lite för en 8 mån gammal hona som inte är dräktig… är du säker på hennes ålder och att hon är dräktig? Bra hull? Och funkar vågen verkligen som den ska?
Så länge hon äter bra, mår bra och känns bra till kroppen tycker jag dock inte att du ska haka upp dig för mycket på vad vågen säger(den verkar variera rätt mycket?).
Men om vi antar att vikten runt 600g-strecket är den som stämmer, så har hon ju ändå ökat 50g sedan du startade tråden.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.