Hjälp, Vad är i magen??
Eftersom det i morgon har gått 8 veckor sedan Ella mitt i högbrunst hoppade ur sin bur och gick på en hel eftermiddagsdejt med Hugo som inte var sen att hoppa ut ur sin bur på nedersta våningen, bestämde jag mig nu för att en gång för alla försiktigt känna igenom Ellas mage.
Ella har ökat lite i vikt, och blivit lite rundare under buken, men är på sidorna ganska oförändrad. Jag har tänkt att antingen är hon tom, eller har hon en liten fjutt som hon gömmer väl.
Idag då kände jag efter ordentligt. Jag klämde mycket försiktigt i sidorna på henne för att leta efter någon liten hal boll, men hittade inte det jag letade efter.
I stället fann jag på höger sida något som känns mycket, mycket, konstigt. En klump, utdragen, med utstickningar. Ungefär som ett öppet foster med ben rätt ut.
Finns det någon här som kan lugna ner mig och berätta vilket organ detta rör sig om? För visst måste det vara ett organ? Men det var stort, ungefär som en utrullad oval köttbulle, med utstickande ben…
Jag är jätterädd att det är ett foster och att något är fel. 😭
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Ingen aning? :(
Hon har svalt en leksaksgris…?
Men ett foster kan det ju inte vara om du känner benen, även ett dött foster ligger kvar i fosterhinnan och skulle det mumifieras eller torka så borde det bli en "klump" av det hela.
Något organ med ben kan jag inte komma på.
#2 Nej jag fattar inte heller vad det är… Hårt ju!
Hur är hennes allmäntillstånd numera då?
#4 Ärligt talat är hon mycket bättre, verkar inte ha något ont i sitt ben men är lite stel i det när hon går. Annars får jag röra det ordentligt, dra och hålla fast vid kloklipp osv, mat och dricka flyter på som vanligt, hon umgås med burkompisarna och fightas om mat etc… men klump i magen är mycket mycket märkligt… Jag har känt på många foster genom magen och ingen har haft utstickningar på detta viset. Jag ska känna på en annan hona och se om jag kan känna samma "organ".
Jag kände något misstänksamt likt i Ubangis mage också på samma ställe, så nu känns det lite lugnare. Det bör vara något som ska vara där, och inte ska klämmas på mer. Med det kan jag nog konstatera att Ella INTE har några bebisar i sin mage, även om jag nog inte andas ut förrän om 2 veckor. ;)