Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 600 ggr
[erikam]
3

Bajsar på myspuffen

Irritationen är total på min rex Irco Marco (Algot). Visst, det är skönt om marsvinen är rumsrena och det är rätt smidigt att städa när det bara ligger bajs på ett ställe i buren. Men varför, varför bestämmer han sig för att endast bajsa på myspuffen som den andra lilla grabben älskar att sitta på. Har sett att det tidigare funnits en tråd om att grisarna bajsar i vattenskålen, men är det här är ju skapligt irriterande det med. Tycker synd om den lille som brukar stå och stirra lite surt och förundrat när han ska sätta sig på puffen och den är full av bajs.  Har legat i bakhåll vid burkanten och ser att Irco faktiskt äter sin mat och sedan går raka vägen till myspuffen och bajsar/kissar.

Tokgris, det blir för mycket tvätt för matte som bor i lägenhet och inte har tillgång till egen tvättmaskin 🤔 Kanske är det dags att flytta det hö som ligger i buren så lång som möjligt från myspuffen, suck.

PiggieVille
2

En sån har jag också :) Springer med bestämda steg till puffen, placerar rumpen på kanten så alla pluttar hamnar mitt i. Jag provade att flytta puffen, och lade den på ett av hustaken. Men då hoppade hon upp på hustaket, bajsade i puffen, och hoppade ner. *suck*vad gör man? :)

[erikam]
0

#1 Haha ! Nej, det verkar inte vara något som hjälper… Jag har provat att möblera om jag också men icke, den är så mjuk mot rumpan tycker grisen. Egentligen ska man väl inte klaga, det är ju lätt att städa som sagt. Men ändå, det blir faktiskt störigt i längden. 😛

Creation
0

Hahahahah, vilken stil! 😃 Men hallå, jag vill också ha rumsrena grisar, känn er lyckligt lottade. 😉

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[rumelle]
0

Men den är ju mjuk och go att sitta och kräma lite på. ;)

Mina tjejer tycker att deras mysigloo är ett toppenställe att både vila och bajsa i. Så smidigt att kunna bajsa i bästa sängen! Grr…

[erikam]
0

#3 hahah rumsren och rumsren egentligen när jag tänker efter, "puffren" kanske ;)

#4 Hahaha ! Ja, underbart mjukt och man slipper gå upp.