Välkomna Å-Kullen
Igår den 20/3 kl 17.00 började min underbara Hill´s Tanja att föda o pågick i en timme totalt. Mina 2 väninnor va här o fick även de uppleva och hjälpte till vid födseln.
Som vanligt älskar mina marsvin att föda i mina egna sydda mysrullar vilket alltid funkat innan men det kan va lite bekymmer ibland som igår. Hon hade huvudet åt ena hållet o födde ungarna åt andra hållet så vi fick ta bort hinnorna så de kunde andas o sen flytta över dem till andra sidan där hon tvättade av dem flitigt.
Det blev 4 stora knoddar på vikter mellan 85g o 110g allihopa skinnys varav 3 honor o 1 hane.
Från vänster: Hona, Hane, Hona, Hona
Grattis i massor! Bara älskar tjejen till höger ❤️ Söta allihopa!!

Dem är så underbara! :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ååh! 😘Gillar verkligen hanen :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Åh, vad fina! Gillar flicka nr 1, är svag för varulvar ;)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Det var en fantastisk upplevelse att få vara med vid födslen ❤️
Åååh så vackra! Ska du behålla dem?
Fam Hagström-Berg / http://emsmarsvin.blogg.se

#10 Alla kommer inte behållas minst 1 ev. 2 får se lite hur de utvecklas =)
Grattis igen! =)
Charlotta-B
Sjuuukt söta! Jag som så gärna vill ha en skinny! 😃
#11 Jag är ev intresserad om ngn ska säljas, så då kan du väl ha mig i åtanke :)
Fam Hagström-Berg / http://emsmarsvin.blogg.se
Gratulerar! Och vilka små gullegrisar sen! :D

gud vad söta!!!!❤️
animal power <3
#19 Vilken sötnos, häftigt öra 😃
Hona nr 3 är helt underbar😍
animal power <3
Åh, vad jag har längtat efter nya bilder! Superfina allihop men jag har ju min egen lilla favorit! :)

Helmysiga hela gänget.
#17 Men nu får du väl döpa dom, jag tipsa ju dig om Hill´s Återbäring. 😃
Marsvin 4-ever
.

#25 Jo men ja tänkte att de blivande ägarna kunde få komma med förslag först annars så får de namn om de inte kommer på nåt ;)
ÅH! Så fina småttingar.
Inte helt lätt på Å, här kommer några förslag, både kill- & tjejnamn: Åska, Åfelia, Ålivia, Åbelix & Årion 🙂Pojken kanske redan har ett namn?

#28 Pojken kommer om inte annat få ett namn på söndag då han flyttar hem till nya ägaren =) Hon velade mellan 2 namn om ja inte minns fel.
AW