Långhåriga marsvinsungar sökes!
Hej:) Ny användare här och oerhört ny när det kommer till marsvin. Jag är väldigt van vid djur men har aldrig haft någon närkontakt med marsvin. Efter mycket googlande och youtubande har jag och sambon beslutat att det är det perfekta husdjuret för oss. Lagom kostsamt, lagomt med skötsel och lagom i storlek och beteende :) Jag behöver nu hjälp! Har googlat och letat och inte lyckats hitta en uppfödare på lagom avstånd med långhåriga marsvinsungar till salu:( helst vill vi ju ha de små nu men det förstår jag är orealistiskt. Är alla uppfödare med på listorna på marsvinssidor eller är det bara ett urval? hur ska man hitta sina marsvin att köpa? Förstår att det låter som att jag är lite lat hehe, men det är en djungeloch huvet är som en enda röra, har knappt koll på vilka sidor jag varit inne på redan! Många uppfödare har ju tyvärr lagt ner eller inte uppdaterat på flera flera år:( Hoppas någon kan komma med några tips, och jag mottar gärna andra tips och råd om det är något ni tycker jag bör veta som förstagångsägare till marsvin, som det inte går att läsa sig till:) Tack på förhand!
Välkommen hit! Och kul att ni vill skaffa marsvin 🙂
Vart bor ni någonstanns? lite lättare att hjälpa er att hitta lämplig uppfödare 🙂
Någon speciell långhårsras ni tänkt er?
Flertal uppfödare har inte reggat sina uppfödningar osv 🙂
En bra bok som jag tycker att ni borde läsa är denna. Där står massa bra saker. Enda bra svensk bok om marsvin enligt mig, som stämmer 🙂
Vet 2 bra uppfödare av långhår: Norremark (Blekinge) och Emras Skåne). De har säkert länkar på sina sidor med till andra 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
några sidor:
Mias confetti, Gosarnasmarsvin och kanske blocket😉
animal power <3
Tack för superdupersnabba svar!! Men oj vilken tabbe , glömde skriva att det är stockholm vi bor i ^^ Helst vill vi ha en alpaca och en peruan, såklart är det ju lite knepigt att hitta en som säljer en unge av varje, går det enkelt att föra ihop två ungar som inte är uppvuxna ihop? Om man kan köpa två från olika uppfödare? Tack för tipsen, blocket går jag in på dagligen , de andra två skajag kolla upp! :)
#3 Ja det går utmärkt att föra ihop 2 ungar som ej vuxit upp ihop.
Du kan även köpa 1 vuxen och 1 unge om du känner för det 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kul att du vill skaffa marsvin! Ett tips är att gå in på svenska marsvinsföreningens hemsida och söka på uppfödare nära dig :)
Kolla in hos mig och mina djur på www.pomn.weebly.com
Hej!
Du får gärna titta på min senaste annons och min hemsida.
http://marsvin.ifokus.se/discussions/5182934ace12c47f3b00104e-saljes-peruanungar?discussions-1
Hälsningar
Katrin
Sjöhagens Marsvin
Jag blir alltid lika glad när det är någon i Stockholms-området som funnit marsvins-intresset!
Om ni skulle vilja umgås lite med marsvin innan ni hittat några kan ni alltid pm'a mig! 🙂
Jag satt faktiskt och tittade på lunkarya också häromdagen:) vet nån som har en kull just nu till salu?:)
Vet inte min är från Vagnhärad men hon har visst lagt ner sin uppfödning. Annars finns det ju en i Södertälje .. tror hon finns här på forumet?
Jag rekommenderar lunkarya. Lättskötta och mysiga :) Så underbara att klia :) hihih