Sätta ihop marsvin - Ras/fär?
Hej
Här kommer jag med en kanske dum fråga. Men jag lär ju fråga för att lära mig.
Det är nämligen så att Tobbe som jag annonserade om förut går ju ensam och nu har vi fått in förfrågan om ett till ensamt marsvin (också en hane).
Så min fråga är. Skulle det kan kunna sätta ihop de två.
Tobbe är född nov 06 och är alltså 8 månader och Teddy är 1 år.
Ni kanske även kan hjälpa mig tala om vad Teddy är för ras och färg. Det är den enda bilden vi har på honom just nu då vi inte har tagit in han.
Tacksam för svar!
Mvh Ida
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Han ser ut som nonself blandning white/golden .. är han tvåfärgad?
Jättesöt iaf.
Kan funka att sätta ihop marsvinen. Testa. Ha de först lösa på en stor yta ett tag, sen sätt in båda i nystädad stor bur med massa hö.

Sen ser det ut som blandning i hans skål vilket inte är så bra, så mkt fett i sånt. Så när ni får honom, ge då pellets istället för sån där blandning ..

Teddy är en non-self golden-white. Det brukar gå bra att sätta ihop två hanar. Det finns lite olika knep på hur man kan gå tillväga.
1. Låt dem bekanta sig på golvet
2. Nystädad bur med massor av hö och två hus. Håll koll på dem och var beredda att ta isär dem om de skulle börja slåss ordentligt. Lite gruff och parningsförsök får man räkna med när de gör upp rangordningen.
3. Nybadade blöta marsvin brukar inte vara så pigga på att slåss. Bada dem, svep in dem i varsin handduk och låt dem sitta i badrummet en stund tills de är vana vid varandra.
4. I värsta fall får man ha dem i varsin bur, så de kan prata med varandra genom burgallret, men inte komma åt och slåss.
Jag säger som dom andra , tvätta dom först så att dom luktar likadant. Och låt dom sen träffas på en stor yta där ingen av dom är vana vid att vara. Lycka till :)
Tack för alla svar!! :)
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!

menar du mig??