Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1317 ggr
[tösen,cesse, malte]
1

tänk om inte jag får sålt mlate vänen

hur gör jag om inte jag får sålt malte ?

ororar mej väldigt över att jag kanske inte får sålt malte. då är väl det ända alternativet att ge till backa honom till uppfödaren

Fridaaaa
0

Har du ej läst mitt PM?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnet
0

Skulle du inte kastrera skrev du ju nyss.

[tösen,cesse, malte]
0

vet inte hur jag ska göra 🤔

Frida B
0

Sälja honan?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Linnet
0

DU måste ju bestämma dig, som jag skrev i din andra tråd, så tror jag det kan bli svårt att få honom såld, om det nu inte är väldig marsvinsbrist där du bor.

Denna kommentar har tagits bort.
[tösen,cesse, malte]
0

Okej

[erikam]
5

Det är bara du som kan välja hur du ska göra. MEN tänk på djurens bästa och vad de kommer må bäst av. Varken Malte eller Tösen mår bra av att sitta själva och ingen av dem ska behöva göra det, oavsett vad man tycker så finns det en lag som säger att marsvin ska vara minst två och två. Om du hellre vill ha honor, då får du köpa en till hona så snart som möjligt, sälja Malte, ge tillbaka honom till uppfödaren eller hitta ett omplaceringshem till honom. Ett annat alternativ är att du lämnar tillbaka honan och köper en till hane, gärna av uppfödare och sätter tillsammans med Malte. Jag personligen tycker inte kastrering i det här fallet är speciellt smart. Malte måste sitta ensam ytterligare några veckor innan han kan gå med Tösen, dessutom är det dyrt och det kan bli komplikationer med ett sådant ingrepp. Jag kan förstå att det är ett svårt beslut men när det gäller djuren måste vi se från oss själva och till djurets bästa istället. Om du har facebook så finns det massor grupper där man kan lägga ut marsvin till salu och även omplaceringsgrupper.

Precis som jag såg att det skrevs i en annan tråd, så kommer det säkerligen bli svårt att sälja honom så "dyrt" när du inte riktigt vet hur gammal han är och inte heller vilken ras han är. För att jämföra säljer jag själv en rexhane med stamtavla som är tre månader, honom säljer jag för 300 kronor. Dock tänker jag att priset inte spelar någon roll bara han får ett fint hem och kompisar som han trivs med.

Så det jag vill säga, ta en rejäl funderare på de alternativen du har och agera snabbt utefter dem. Det är ganska bråttom, Malte har ju fått sitta ensam innan eftersom han hade sår…

Av alla de råd du fått tycker jag det bästa skulle vara att lämna tillbaka honan och snabbt köpa en hane som kompis till Malte.

Denna kommentar har tagits bort.
[tösen,cesse, malte]
0

jag har  valt att ändra priset till tvåhunda inklusive bur med i priset  låter det rimligt för ett marsvin med okänd ras och ålder🙂

[tösen,cesse, malte]
0

har även lagt ut en annons på tranås torget får vi se om någon nappar finns det fler ställen än här , blocket och tranås torget man kan lägga ut annons . kämpar verkligen för att få sålt han så han kan få ett bättre liv

maijasjodin
0

Sen är det inte säkert att du får han såld på några dagar! Det kan ta en vecka eller mer!

Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~

http://www.smadjurspassning.n.nu/

Fridaaaa
0

Och sedan behöver du söka nytt sällskap till Tösen också redan nu

[tösen,cesse, malte]
0

ja 🙂

[Ella2010]
0

någon uppfödare i Tranås-trakten som kan hjälpa henne med sällskap till honan?

[jadestone]
1

Jag har tyvärr inga honor just nu annars skulle jag hjälpt henne med det. Kan nog skaffa fram en hane däremot.

Fridaaaa
1

#16 Hon vill dock inte sälja honan som hon har.
Och får bara ha 2 marsvin :/

[jadestone]
1

#17 Ja jag vet men jag lägger till det som ett alternativ. Jag ska få bebisar snart dock men flickan behöver ju sällskap nu.