Första tecken på dräktighet?
Börjar bli lite orolig för att Lasse kanske hade några dugliga simmare kvar när han sattes ihop med honorna ändå..
Finns det några specifika tecken man kan hålla koll på? Det var väl ca 4 veckor sen de sattes ihop nu så de är ju inte så långt gångna isåfall..
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Men hur många veckor hade det gått efter kastreringen när du satte ihop dom?
Men fyra veckor är för tidigt att se eller känna ev dräktighet.
Vad får dig att tro på ev dräktighet?
Marsvin 4-ever
.
Det hade gått fem veckor så det är ju inte direkt troligt att det blir något. :P
Har ingen direkt anledning till att tro det, bara en liten magkänsla jag haft.
Hur tidigt kan man se/känna då? Vill ju vara så förberedd som möjligt om det nu skulle vara så ( men hoppas,hoppas,hoppas att det inte är så :P )
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Vikten och storleken är det tydligaste tecknet skulle jag säga. Dock så är ju honan/honorna inte långt gångna och man ser inte någon större förändring redan nu. Men ibland dricker dräktiga honor mer än vad de brukar, dock har jag aldrig märkt av det.
#2 Då borde du kunna se viktmässigt. :)
#4 Jo iofs. Men sen så är de ju fortfarande unga, ca 6 månader snart båda två, och växer fortfarande så man kan ju bli lurad om man endast går på det tänkte jag :)
Tycker att cuyhonan har blivit liksom rundare om magen, men hon kanske bara ätit lite mycket också så xD