Hjälp mig med bra argument!
Jag vill så gärna utöka min flock till tre, och nu i slutet av juli föds en kull CH-teddys nära mig… Jag har blivit helt kär i rasen, då jag var och besökte henne och fick se dessa underbara varelser. Men… Mina päron är osäkra på om dom vill ha in ett till djur i huset.
Så, kan ni hjälpa mig med bra argument? 😃 Självklart respekterar jag deras beslut, men dom har inte sagt nej… Och nej, dom tycker inte att jag får bestämma sånt än -.-
Dom har inte lagt några bra argument själva, förrutom "det blir dyrare" (jo visst, jag har kollat upp alla eventuella kostnader och det blir inte mycket mer nä två) och att det blir svårare att hitta marsvinsvakt…
Kan även tillägga att min hane kanske inte lever så länge till, och Mimmi kommer inte klara av att vara själv ens en dag… Vilket såklart också är ett argument. Men kan ni hjälpa mig med lite fler? 😎
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag vet inte några bra argument, men vart bor du? För jag skulle nog kunna passa dina 3 marsvin i så fall! :)
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
Tre tar inte så mycket mer plats än två. Det blir inte direkt mycket dyrare med mat.
sa jag till min sambo ;P
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
det är inte stor skillnad på 2 och 3. den enda direkta skillnaden är att det blir smutsigt fortare, så du får städa oftare. det går inte åt mycket mer mat. det är när man börjar närma sig 5 och upp som det börjar gå åt. ju fler marsvin man har desto intressantare djur blir det. för de är flockdjur, och man får inte riktigt fram deras flockbeteende förrän de blir fler.
varför skulle det bli svårare att hitta vakt? Menar du att det inte är så lätt att stoppa 3 honor i en 100x55 bur som med två?
Du måste såklart själv känna att du orkar med. Jag vet att när man är sjuk eller bara så himla trött är det mer jobbigt ju mer marsvin man har. Jag hade dött om jag inte haft min sambo som hjälper mig när jag mår så, så skönt att kunna hjälpas åt, och då är det bara 9 marsvin vi har. Hade jag varit ensam hade jag garanterat trappat ned, även om marsvin är det mest underbara som finns.
#1 jag bor utanför Gbg :)
#2 Haha det med plats har jag löst, har gjort en ritning på hur jag ska möblera om mitt rum ^^ (då jag ska skaffa större bur)
#3 Jag vet faktiskt inte vad dom menar med svårare att hitta vakt… Antar att det är platsen dom tänker på, att det är lite svårt att frakta en 140 bur överallt… Jodå, orkar med gör jag allt. Speciellt nu när jag inte har hund längre.
Borde visa den här tråden för dom hehe.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Om ni vill köra hit marsvinen vill jag gärna passa dom om jag inte är bortrest :DD Så då har du ju en passare, och vi bor ju relativt nära ^^
#5 Vad bra! :D
_(f.d MelvinMimmiLufsen)