tösen gillar inte grönsaker
Hur ska jag lära tösen att gilla grönsaker? Hon verkar inte fått det någon gång alls i hennes liv. River ner grönsaker så som morot och gurka. Det med gurkan är för att hon fick lite godis. går det riva kål ? Menar då i köksmaskin vad dom heter vet jag inte
Får alltid multivitamin i sitt vatten
Prova olika sorter så kanske hon hittar någon som hon tycker om. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Okej hon gillar gurka all gurka var borta i skålen . Dock är hon fortfarande skygg . Tösen kan ju dock aldrig ersätta längtan efter min Mimmi
Jag kommer alltid längta efter min döda lila tös dock är jag lycklig att jag fick Tösen av djurbutiken.
Nämen Tösen ska ju inte ersätta Mimmi, hon ska ju bli en ny kompis som du tycker om. :) Jag hoppas det går bra att hitta nån grönsak hon tycker om.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Dock försvinner vitaminen från vattnet efter 30-60 min ca, så hon hinner ej få i sig allting.
Ge mindre gurka och bara bra grönsaker, och försök få henne att äta det. Gurka ger ingenting mer än vatten och äter hon det kanske hon dricker mindre = får i sig ännu mindre vitaminer
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
okej ska gå ut och plocka lite till henne efter skolan 🙂
#8 Tänk på att inte ta nära en väg bara 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ja ska ta på backsidan av den almämna ute platsen 🙂
Testa ge henne röd paprika. Mina grisars favorit! :)
Du kan ge vitkål i blad som de är, du behöver inte riva den :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Okej ska se hon verkar ovan med grönskar
Bra grönsaker du kan prova att ge är, olika kålsorter (mina gillar savoykål och spetskål bättre än vitkål, men vitkål är en bra basgrönsak som är billig och c-vitaminrik), persiljerot, rotselleri, fänkål, broccoli. Det behöver inte vara i småbitar, det är bara bra för dem att få använda tänderna lite. :)