Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 645 ggr
[tösen,cesse, malte]
0

tösen gillar inte grönsaker

Hur ska jag lära tösen att gilla grönsaker? Hon verkar inte fått det någon gång alls i hennes liv. River ner grönsaker så som morot och gurka. Det med gurkan är för att hon fick lite godis. går det riva kål ? Menar då i köksmaskin vad dom heter vet jag inte

[tösen,cesse, malte]
0

Får alltid multivitamin i sitt vatten

jossa5
0

Prova olika sorter så kanske hon hittar någon som hon tycker om. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[tösen,cesse, malte]
0

Okej hon gillar gurka all gurka var borta i skålen . Dock är hon fortfarande skygg . Tösen kan ju dock aldrig ersätta längtan efter min Mimmi

[tösen,cesse, malte]
0

Jag kommer alltid längta efter min döda lila tös dock är jag lycklig att jag fick Tösen av djurbutiken.

jossa5
0

Nämen Tösen ska ju inte ersätta Mimmi, hon ska ju bli en ny kompis som du tycker om. :) Jag hoppas det går bra att hitta nån grönsak hon tycker om.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Fridaaaa
0

Dock försvinner vitaminen från vattnet efter 30-60 min ca, så hon hinner ej få i sig allting.
Ge mindre gurka och bara bra grönsaker, och försök få henne att äta det. Gurka ger ingenting mer än vatten och äter hon det kanske hon dricker mindre = får i sig ännu mindre vitaminer

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Arinah
0

Nu kan man plocka maskrosblad och gräs till marsvinen. det finns mycket C-vitamin i det. Fast du måste vänja dem långsamt under flera dagar med lite i taget. När deras magar har vant sig kan du ge mycket.

Det finns knappt nåt marsvin som inte gillar gräs och maskrosblad

[tösen,cesse, malte]
0

okej ska gå ut och plocka lite till henne efter skolan 🙂

Fridaaaa
0

#8 Tänk på att inte ta nära en väg bara 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[tösen,cesse, malte]
0

ja  ska ta på backsidan av den almämna ute platsen 🙂

ElmerKrudd
0

Testa ge henne röd paprika. Mina grisars favorit! :)

Du kan ge vitkål i blad som de är, du behöver inte riva den :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

[tösen,cesse, malte]
0

Okej ska se hon verkar ovan med grönskar

[rumelle]
0

Bra grönsaker du kan prova att ge är, olika kålsorter (mina gillar savoykål och spetskål bättre än vitkål, men vitkål är en bra basgrönsak som är billig och c-vitaminrik), persiljerot, rotselleri, fänkål, broccoli. Det behöver inte vara i småbitar, det är bara bra för dem att få använda tänderna lite. :)