Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 719 ggr
[tösen,cesse, malte]
3

Min älskade Tösen

Älskar dej så min Tösen . Min lilla tjej har börjat slicka mej sen i går Älskar att hon är så god hjärtad även Malte är god hjärtad inklusive Cesse . Har dåligt minne av just honor . Min första hona var inte så rolig för hon bet mej så kunde dock inte ha kvar henne hos mej . Är så jätte glad att jag har fått en snäll hona äntligen .

Fridaaaa
1

Marsvin är inget djur som brukar bitas 🙂 Inte utan anledning, och har inte med könet att göra heller 🙂

Men kul att hon slickade på dig.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mirinda
3

Grattis! Marsvin som slickar en känner sig trygga och du kan vara lugn för att det är en bra tecken. 👍

Som #1 säger bits de nästan aldrig. Här har det bara hänt en gång och då klantade jag mig. Ena hanen hade just blivit biten av den andra hanen. Bitaren hade munnen full av den bitnes päls. Jag hade för bråttom att plocka upp Gozo, som var jättestressad, för att se hur illa bettet tagit.😊

Klart som korvspad att han bet mig när jag tog honom över ryggen och lyfte upp honom! Han var rädd och försvarade sig bara. Jag bet ihop med blodet rinnande från tummen, lyckades hålla mig lugn och lugnade marsvinet med persilja och plåstrade om min tumme. Sen dess har jag fått bättre matte-vett. Så nu biter de oss aldrig.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare