Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1563 ggr
[tösen,cesse, malte]
0

är carrier ett bra foder

Jag vill köpa ett foder som funkar både till marsvin är carrier ett sådant okej foder som funkar till både marsvin och kanin

[rumelle]
0

Jag vet inte riktigt vad kaniner har för behov, men marsvin har oftast inget större behov av ett extra foder så länge de har fri tillgång till hö och får c-vitaminrika grönsaker varje dag. Vill man ändå ge dem något extra brukar vanliga havregryn uppskattas. :)

[tösen,cesse, malte]
0

Okej

Frida B
0

Foder? Marsvins foder är hö och grönsaker, och behövs det så kan man tillägga lite havregrynsgröt/nerblött havregryn eller dyl. Vad menar du med foder från Carrier?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frosstis
1

Carrier är inget bra foder till kanin, då carrier har låg växttråd (fibrer) och kaniner behöver ha så hög som möjligt, helst 20% upp, annars kan de bli jättedåliga.

Fridaaaa
0

Nej carrier tycker inte jag är ett lämpligt foder till marsvin, vissa tycker att det fungerar bra. Men bästa är t.ex havregryn osv.

Till kanin är det inte särskilt bra heller, pga innehåller.

#3 Carrier kanin&marsvinspellets.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frida B
0

#5 trodde carrier bara gjorde till hund och katt :o

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fridaaaa
0

#6 Katt har jag aldrig sett carrier bara till hund.😛
Och då carrier kanin&marsvin 🙂

Frida B
0

#7 kanske blandar ihop det med någonting annat då… 😃

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frosstis
0

Jag har aldrig sett det till varken katt eller hund xD

#8 Doggy kanske? :) Båda foder finns på granngården iallafall ^^

Fridaaaa
0

#9 Vi ger Carrier till våran tik 🙂 Den röda säcken, som är den bästa av dem 😛
Finns doggy till katt? Aldrig sett heller 🙂 Skit vilket som hehe

Frida B
0

#9 nja.. Vet inte om det finns till katter 😃

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frosstis
0

#10 Ingen aning om det finns till katt.. ;) Hehe

Fast är carrier bra till hund också? Vi använde doggy till våran hund ett tag men vi bytte för det var ju så dåligt.

Chocopops
1

Jag här använt Carrier många gånger till mina marsvin, finner inget fel på det, men visst det finns mycket bättre foder än det, som tex Lottie :)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Fridaaaa
0

#12 Carrier är bättre än doggy ja.
Doggy är skit 😉 Carrier är inget toppfoder men det är ändå mycket bättre än doggy om man kollar innehållsmässigt.
Den vi har, den röda, är vetefri plus att kött står som första & andra ingrediens 🙂

Jag vill ge färskfoder men har ej möjlighet till det.
(lite OT hehe)

Frosstis
0

#14 Vill också ge färskfoder :((

PiggieVille
1

väldigt ot- men orijen innehåller 80% rent kött och noll spannmål.

STOOOR skillnad på våra hundar/katter sen de började med orijen.

Dessutom går det att beställa på nätet, tom med hemkörning om man vill.

Fridaaaa
0

#16 Ja Orijen är kanon. Applaws med som vi har, med 80 % kött och noll spannmål.
Mjaus mjukmat är med kanon 🙂

[jgroth]
5

Jag ger Carrier till valpar, vuxna hundar, marsvin och kanin. Mina mår toppen och jag kommer inte byta igen. (Jag är även återförsäljare av Carrier).

Dvärgschnauzer på Orijen var ingen höjdare..  de fick för lite underhudsfett och för smala, seniga trots hög mängd foder.

Men som alltid är foder en diskussion som aldrig tar slut. Man ska använda sig av sitt egna sunda förnuft och se om djuren mår bra.

Jag har hittills inte haft ett enda marsvin med urinsten.

www.kennelgroths.com