Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 794 ggr
[tösen,cesse, malte]
7

slutade med c vitamin droppar

Jag slutade med c vitamin droppar och ger mina grisar c vitamin rika grönsaker. I stället . låter det bra:-)

[hyacinths]
0

Tycker det låter jätte bra!

[tösen,cesse, malte]
0

Ja för att ha tänk på det länge dock inte vågat

[hyacinths]
0

Det är betydligt bättre att de får i sig c-vitamin i grönsaksväg. Det är ju även lite roligare för marsvinen att få något smaskigt att tugga på. 

Varför har du inte vågat? :)

[tösen,cesse, malte]
0

För jag trodde dom kunde dö utan det

[hyacinths]
0

Det är sant att de måste ha dagligt intag av c-vitamin, men c-vitaminen du droppat i vattnet hinner nog försvinna innan de har druckit upp allt vatten, det kan även bli så att de inte vill dricka för de tycker vattnet smakar äckligt. Det leder ju till att de inte får i sig tillräckligt istället.
Så grönsaker är bättre på alla sätt! :)

Men vad bra att du har övergått till grönsaker. Måste vara betydligt mer uppskattat.

[tösen,cesse, malte]
0

Ja

Fridaaaa
0

Sedan försvinner c-vitaminen från vattnet efter ett tag också, så de får ändå inte i sig allting via vattnet ändå :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Svarttusch
5

Säg till om du behöver tips på c-vitaminrika grönsaker, och är du tveksam om någon grönsak är det bara att fråga här :) Alla är vi nybörjare i början, och har man ingen bra uppfödare att fråga så är marsvin iFokus jättebra att fråga på :-) Jag själv är ganska dålig på att variera kosten för mina grisar, mest blir det vitkål, brocolli och paprika.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

[tösen,cesse, malte]
0

Ja behöver förslag på just c vitamin rika grönsaker till grisarna. Dom får mycket kål

Fridaaaa
0

#9 ge inte för stor mängd bara :) och bra att variera :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[tösen,cesse, malte]
0

Ja okej när det finns tex paprika

emmaaslund
4

#9 Tips på grönsaker: broccoli, blomkål, vitkål, paprika, grönkål, savoykål, persilja (som inte bör ges alltför ofta eller i för stor mängd). Maskrosblad är också riktigt populärt! 

Större variation behöver de inte, man kan varva med olika färger på paprikan om man tycker att det blir tråkigt 😉 Tänk dock på att vänja in deras magar med nya grönsaker så att de inte får för mycket på en gång av något de aldrig ätit.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Twili
0

nu när det finns grönt ute ger vi bara lite vitkål då och då när vi inte plockat in gräs :-)

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

[tösen,cesse, malte]
0

Okej ska plocka lite gräs till dom dock inte för mycket för jag bor i lägenhet och har bara en delad yta av gräs matta men långt gräs vid kanten kan jag ta .:-)

[tösen,cesse, malte]
0

Har haft 8eller 9 marsvin så är jätte van med grönsaker till marsvin men ger alltid fet vanliga tex kål vill ge något annorlunda en just det vanliga då kan ju gräs vars ett bra inslag av nytt

[tösen,cesse, malte]
0

Menar inte fet dumma platta menar dock det