Staden kontra landet....
Jag bor på landet, alltid gjort och från att det finns gräs och Kirskål tillgängligt så är det basmaten här hemma. Jag öppnar dörren och går ut och några meter bort finns naturens hela skafferi. Tar jag inte in så tar jag alla djuren ut. Men hur gör ni som bor centralt i större städer? Kör på vanlig kost under sommaren eller hittar på sina oaser där man kan plocka in gräs mm? Bara lite nyfiken på vad stadsborna har för sig 😍
Åh, vilken lyx! Jag är lantmänniska i hjärtat men bor i centrala Eskilstuna. Jag smyger omkring med påsar i de skogar och parker som finns för att plocka gräs och maskrosblad 🙂 Det finns gräs även i stan 😉
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Jag blockar i från back sidan på vår allmäna uteplats
Jag bor i stan, men en bot i från ändå :) har gott om gräs runt lägenheten så behöver inte springa långa sträckor för gräs eller kriskål :) i kväll hade grisarna tur va ute å plocka för 10 min sen å nu vräker regnet ner
Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon 
Vi har en stor allmän bakgård med gräsmatta där grisarna får komma med ut när det är tillräckligt varmt. Kosten i övrigt får ju vara ekologiskt frukt och grönt från Konsum…suck. Jag är verkligen ingen stadsmänniska.