Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 5363 ggr
juliino
7

Ålderstecken på marsvin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla Pim fyller 4år nästa månad. Hon har sakta men säkert börjat visa ålderstecken. Hon har tappat muskler men har ändå sin runda mage kvar, det är inte alls den fart i henne som det brukade vara och hon vilar mycket mer.. Hon brukade skynda sig fram med alla andra och trängas vid burkanten när mat nalkas men nu tar det ett litet tag innan hon kommer och sen står hon snällt med alla fyra tassar tryggt på marken och väntar på maten medan hennes burkamrater fortsätter stå på bakbenen och tjoa för fulla muggar.

Vad för ålderstecken har ni lagt märke till på grisar ni haft/har?

Misarn
0

Det enda var att Mirra blev magrare fast rund, inte alls som på 2-3åringarna men annars tyckte jag bara att hon blev mer framåt och självsäker :-)

Arinah
0

Vår gamla lunkagubbe Muffe (Lillhagas Zmurf) fyller 7 år i slutet av maj. Han verkar inte se något, och hörseln är sämre. Han märker inte när man kommer och han sover mycket mer. Äter dock med god aptit och umgås gärna med burkompisen när han orkar. Den tidigare ymniga pälsen är uttunnad och spretig. Nu är han nedklippt så det syns inte så mycket.
Han verkar må ok, men vi väntar att han somna in närsomhelst. Fina gubben❤️

iibaa
0

Mina två tjejer är snart fyra och ett halvt, jag tycker de har fått lite "dubbelhakor", haha! De är alltså inte överviktiga, utan det bara hänger lite mer på något sätt under hakan… Sötaste tanterna någonsin. 😃

Cafesinner
0

Piper mindre/svårt att pipa lika högt. Lite virrigare. Känner inte lukten av maten på samma sätt. Grövre päls. Lite rinnigare ögon. Sover mer i mitten av buren istället för i huset.. Även fått annan smak ang vilka grönsaker som är goda:) Detta gäller min sjuåring:)

Isnona
0

Min snart 6åriga hona har blivit väldigt virrig på senaste tiden. Står bland annat och tjuter in mot väggen när det vankas mat (lokalsinnet är nog inte det bästa), hon hör dåligt och har smalnat av över ryggen och rumpan. Lika matglad och nyfiken som alltid. Världens mysigaste toktant ❤️

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus