Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 803 ggr
Minerad
2

Motionera hanar på enkelt vis!

Jag har legat back i skötseln. Burarna har blivit dåligt rengjorda och jag har gett tristare grönsaker. Usch, så dåligt samvete jag får då! Egentligen tycker jag ju att det är jättekul att städa deras burar! Så idag blev det av. Först honornas bur. De fick rastas på en filt på golvet under tiden. Sen hanarnas tur och de placerades på filten jag nyss haft honorna på.

Jag vet. Det är jättetaskigt egentligen. 😃

Men de blir heeelt upptrissade och börjar tokprata och gräva i filten och jaga varandra tills de är helt slut. Bättre motion kan jag inte komma på! Tokgalna och helt förvirrade över var honorna kan vara någonstans.

Givetvis skulle jag inte låta dem börja slåss på riktigt eller bli jättestressade eller på något annat vis utsätta dem för något väldigt ohälsosamt. Jag passade dem noga och de däckade båda gott nästan intill varandra senare. Så ni vet, va. 🙂

pinku
3

Så gjorde jag också förut, med min gamla burlösning. Jäklars vad killarna sprang! Nästan alla iallafall. Humle och Sockan, mitt gubb-par, de har inte tid att jaga kjoltyg. De bryr sig aldrig om någon hon-doft de gamla stofilerna 😂

emmaaslund
0

#1 Hahahahah!

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

[erikam]
0

#1 HAHHAHA! Kvällens asgarv :D