Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 1401 ggr
_Charlie
4

(OT) Hälsa på min granne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En knapp vecka om året, i mitten av maj, får jag de vackraste grannar man kan få. Bara ett par hundra meter från mitt vardagsrum står livs levande, 3.5 ton tunga, helt otroligt vackra väsen. Elefanter. Idag har vi umgåtts en stund. Men det var varmt. Olidligt varmt. Hon kastade grus och sprutade vatten på sig mest hela tiden.

_Charlie
2

.

_Charlie
2

.

_Charlie
2

.

Fridaaaa
2

Det är fina djur!
Men djurplågeri anser jag att ha dem på cirkus, 😕 Hoppas det förbjuds snart.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
1

#4 Nej, de är ju inte gjorda för att bo på cirkus, men jag ska inte sticka under stolen med att jag kommer sluta gå på cirkus om inga djur finns där…

Fridaaaa
3

#5 Jag går enbart på cirkus utan djur eller med enbart hundar och ev hästar 🙂 Mycket lättare att anpassa efter deras behov 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
0

#6 Absolut är det det. Jag vet hur många cirkusdjur blir behandlade, men av en mycket naiv anledning hoppas jag någonstans i mig att svenska cirkusar har en annan djurhållning än på andra ställen i världen, pga av våra hårda djurhållningslagar… sen om det är så eller inte vill jag nog egentligen inte veta, men jag hoppas. Djur hör inte hemma på cirkus, nej det håller jag med om. Jag skulle dock inte gå på en cirkus utan elefanter eller kameler eller andra stora djur. En cirkus med hundar som sitter fint på stolar och hoppar i ringar samt målade män som låtsas trilla och spruta vatten på varandra skulle jag inte betala för. Jag går bara för djuren. Jag tror cirkusen försvinner om de förbjuder djuren.

Zabbio
1

*raderat*

Kom på att jag inte ska skriva här. Trevliga bilder iaf, TS :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

kodex
3

Jag går inte heller på cirkus som har stora djur. Hundar och möjligtvis hästar kan jag tycka är okej.

Men visst är elefanter fina och kul att ha som grannar :D :P

Aristarcos
1

Oj, det är mycket nära huset, njut av dina speciella grannar, cirkus utan djur är nog som du säger inte mycket till cirkus i mina ögon heller. Tror och hoppas att de trivs med det de gör, djuren..visst förekommer det säkert mindre nogräknade cirkusar, men även de som månar och tar han om sina djur på bästa sätt.