Olika stora marsvinsungar
Äntligen har min lilla hona fött sina ungar, men jag är lite förbryllad för en av dem är dubbelt så stor som de andra. Fyra stycken blev de och tre av dem har "vanlig bebisstorlek", men den fjärde är enorm. Nästan lika stor som sina tre veckor äldre halvsyskon, bara lite tunnare. Detta har jag aldrig tidigare varit med om. Visst händer det att någon eller några ungar är mindre än normalt, men inte större. Så jag undrar, är detta vanligt? Och borde jag göra någonting, kan den stora konkurrera ut dom andra?
Skickar med en liten bild på bjässen också, som jag förövrigt tycker fick en riktigt läcker färg :)
Men guud vilken vacker plupp! Tyvärr vet jag inget om det du frågar om men det var då en underbart söt bebbe ^^
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Sånt händer. :) Förhoppningsvis är det inget att oroa sig för, så länge de andra inte är väldigt små så kommer de säkert kunna konkurrera.
Men vilken läcker brindle! Är den helt släthårig? Vad är det för föräldrar?
vilket coolt utséende marsvinet har😉
Oj vilket läckert marsvin! Fler bilder…? 🙂
Otroligt snygg bamsing!!
Åh, jätte söt! :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Åh, så fin hon är :) Har du någon bild på henne tillsammans med sina syskon? Vore kul att se storleksskillnaden :)
så söta små svin🙂
Oj, vilken storleksskillnad! Känner till några abys som har fått väldigt stora ungar, dock ensamma ungar då. Men jag vet inte om det kan vara något typiskt för abys kanske?
Så fina bebisar! Älskar brindle. Jag har en pet med samma placering av virvlarna, superläckert. Framifrån ser det ut som att hon har vingar!🙂
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Ja det känns inte klokt att de är lika gamla… Än så länge verkar inte den stora ta över, men jag håller ögonen på dem. :)