Hur gamla är dom?
Nu har jag vägt mina små, och jag tror att de är yngre än vad jag trodde innan, så nu vill jag ha experthjälp! 
Chess väger 246g
Binkie väger 223g.
Och som jag tidigare nämnt, så tror jag att de är syskon.
Vad tror ni? Jag är jättenyfiken på att få veta. 
!!
Så lite säger jag bara!! J*vligt dåligt av djuraffärer att sälja så små ungar!!!!
Mina ungar brukar väga det när de är ca 2,5 - 3v gamla.
Ungar jag har nu som är 2v, väger 198, 198 och 182g.
Men jag tror inte dina är så små, får verkligen hoppas!
Troligen är de väl 4-8v (enligt jordbruksverkets regler ska marsvins ungar vara minst 4v när de säljs)
Själv så säljer jag aldrig ungar som är under 5v och som väger under 300g.
Du ska i allafall ge dem massor med hö!! Även grönsaker, men som sagt framförallt mycket hö!
Ett bra kraft foder är även att rekomendera, då det oftast gör så att de ökar snabbare i vikt.
Sen har jag en hon unge ifrån min andra kull, hon är 9v, idag väger hon 614g.
Så du förstår att dina marsvin är väldigt små.
Vilket förmodligen beror på att de är från djuraffär, där de inte fått rätt mat.
Sen så är har säkert djuraffären köpt in de ifrån en grossist, och den avlen är inte kontrolerad, så det beror säkert på det också.
#1 Ja jag blev lite förvånad själv över hur lite de vägde (inte för att jag har speciellt stor erfarenhet). De är jätte fina och runda om magarna, så de är definivt välmående. Då tror jag hellre att de har sålt på tok för unga ungar. 
Nu bor jag ju i Frankrike så jordbruksverket når inte riktigt hit…tyvärr, måste jag säga.
Helt förvånad är jag inte, för att djurhållningen generellt här har inte alls den höga fina standarden som man är van hemifrån…och det har jag fått bekräftat av en veterinär till och med, som tyckte att fransoserna gärna fick ta efter svenskarna lite mer vad gäller att ta hand om sina djur. 
Så heja sverige! hahaha! 
#3 Jag så på din pres sen att du bodde i Frankrike, så det är ju säkert inte samma regler där.
Om du verkligen tror att de är yngre än 4v, så hade jag stöd matat dem lite, med ex. kattmjölk.
Detta eftersom marsvinen diar tills de är 3-4v gamla.
Men de kan säkert klara sig på vanlig mat också, bara de äter bra.
#4 Tack för tipset! Ska handla lite kattmjölk…det gör ju inget att måna lite extra om dem eftersom de är så unga. Annars äter de jättebra, så det är ju skönt att veta. 

De var då verkligen små precis som Annna säger:-s
Du har ingen bild som du kan lägga in på dem?
Kanske kan ta en sidan om en normalstor penna eller en linjal eller liknande så att man kan se hur stora (små) de är.
Ett marsvin bör inte tas från mamman (undantag hanar som blir könsmogna då förståss) innan de har passerat 300 gram och är minst 4 veckor.
Dina marsvin behöver massor mat iaf.
Som tidigare är sagt så massor med hö.
Vitkål, gräs/maskrosor tex (ge liten mängd först så att deras magar vänjer sig).
Kraftfoder bör de också få fri tillgång till nu när de växer.
Den bästa pelletsen heter Cavy Cousine from Oxbow (men den är tyvärr väldigt dyr) annars rekomenderar jag Lottie (finns bla på granngården). Havregryn (som man köper i en vanlig matvarubutik) är kaninbra för växande djur, kornkross och havrekross är också bra, brukat dock vara svårt att få tag på i små förpackningar (brukar vara 25 -30 kg) det är iofs inste så dyrt, kostar mellan 50-100 kronor/ säck.
Väg marsvinen regelbundet så att du ser att de går upp i vikt.
Tyvärr är det nog så som Annna säger att eftersom de kommer från djuraffär (vilket jag också tolkar det som att de gör) så har de inte fått rätt sorts mat och från början kommer de nog från nån grossist som struntar fullständigt i hur djuren har det och om de får i sig rätt sorts mat.
Är de förresten honor eller hanar?
Hoppas iaf att det går bra med Chess & Binkie!
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Något annat som du kan ge, istället för kattmjölk som är bättre, är fortimell(skogsbärs smak). Det är en näringsdryck som finns att köpa på apoteket.
Jag använder det till mina ungar som jag behövt stöd mata, och även till marsvin som varit sjuka och inte ätit så bra.
Nu vet jag ju inte hur det är i Frankrike, tyvärr:(
Det är ju inte mycket, det är ett som är säkert :/
Jag har dessvärre inte så jättestor erfarenhet av vad ungar ska väga och sånt, men jag hoppas dom lägger på sig en hel del till iaf. Iom. att många ungar som fortfarande diar väger nästan lika mycket som dina. Skäm bort dom ordentligt med mycket gott nu, ta chansen, Sune här hemma blir tjock som en liten hund om jag skämmer bort honom för mycket XD Så passa på ^^
Kram Hanna och Sune - 1307 gram ;P
Hanna
Min sexveckors hona väger 390 gram idag
Helena

Så små de är, speciellt Binkie ser jätteliten ut!
Skulle inte tro att de är mer än 4-5 veckor.
Precis som Annna säger så kan kattmjölk eller liknande vara bra att ge i några veckor.
Hoppas att allt går bra med dem, supersöta är de iaf!
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#12 Tack för hjälpen! Som sagt så ska jag åka och handla lite kattmjölk imorgon.
Ska jag mata med pipett, eller vad är det bästa tillvägagång sättet?
Annars äter de jättebra, så det är ju skönt! 
Oj så små dom var! Söta men små!
Du kan kanske andvända en sån där liten nappflaska? jag har sett såna på apoteket förut och vi andvände sån till vår katt förut. Däremot så måste dom ju suga på den där för att det ska komma ut någonting men man kan ju hjälpa till genom att trycka lite lätt om det inte kommer någonting. Men viktigt är att du inte lägger dom på rygg när du matar! Och mata försiktigt så att du inte sprutar ner mjölken i luftstrupen på dom. Lycka till :)
#14 Tack för tipset! Jag ska testa imorgon, så återkommer jag sedan med hur det har gått. 
Det bästa sättet att mata dem, när de är så stora, är att ge dem mjölken på en tesked. Då riskerar man inte att de får ner det i lungorna.
Håll den framför dem, kanske att du får ta den mot munnen så de får smak på vad det är. Mata dem med det i någon vecka.
Varm mjölken innan i mircougn också, så den är ljumen.

#10 #11 Söta var dom iaf ;)