Höjden av måcklighet
Jag har kommit på mina marsvin (2 av 3) med att utomhus i uteburen ligga och äta gräs. De ligger på sidan så man ser tassarna vilandes på marken och mumsar fornöjt. Höjden av måcklighet skulle jag kalla det! Har aldrig sett detta beteende innan utan min vana är att de sitter och äter medan de sakta förflyttar sig framåt. Dessa två krälar/ålar fram en liten bit när närmsta gräset är uppbetat. Finns det fler här som har sådana här livsnjutare av rang?
Oh ja! Min Hobbe brukade ofta lägga sig ner när han skulle äta, även i buren. :P
Ett av mina marsvin brukar lägga sig under en hög med hö och äta av högen. Rätt chill attityd till livet. X)
Även jag har några slapprumpor här hemma som gärna ligger ner och mumsar hö. Ibland ålas det fram till matskålen och så ligger de där, supernödja!
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
jag har en hona som alltid ligger och dricker vatten… spelar ingen roll om hon bara skall dricka en liten stund, man dricker vatten liggande är hennes filosofi. Hon ligger alltid längs mer burväggen och pipen sliter hon i tills den ligger perfekt åt hennes håll :)
Haha, här hemma finns det också flera latmaskar som både dricker och äter liggandes, varesig det är i buren, på golvet eller utomhus 😃
Vad lustiga de är våra små grisar! Så starka personligheter som vet precis hur de vill ha det..