Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 626 ggr
[mika_ericsson]
0

Inredning i buren

Hej!

Jag undrar ett par saker, jag har både spån och fleece i mina marsvins hage men spånen fastnar på fleecen så jag måste dammsuga varje dag. Jag läste någonstans att några använder Toalätt, är det något någon kan rekommendera?

Jag är så sugen på att sy ett par marsvinsbäddar men jag vet inte riktigt vilket material man kan använda. Jag tänkte fleece som yttersta lager men vad bör man ha för stoppning? Är det någon som har ett mönster som man kan gå efter?

Fridaaaa
0

Jag använder easyströ, det fastnar i fleecen men så mycket lättare att få bort från fleecen sen har jag upptäckt.

Toa-lätt kan vara ett alternativ om det är något mjukt ovanpå anser jag (jag själv hade inte enbart velat gå på det) 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[mika_ericsson]
0

Mina djur har en hage som är ganska stor, just nu är den delad i två delar, en med spån och en med fleece. Jag tänkte att jag kanske kunde dela buren i tre istället och ha en del med fleece, den mittersta (som inte behöver vara speciellt stor) med Toalättoch den sista delen med spån. Då kanske spånen trillar av de små svinen på Toalätten istället…

Annars kanske man kan lägga halm ovanpå Toalätten… Hmm, det får nog bli renovering i hagen i helgen 😛