Idag blir jag äntligen med grisar!
Wihooo, idag är dagen jag väntat på! För idag ska jag åka och hämta mina grisar 😃 Två honor, ena är ca 1,5 år och den andra är ca 6 veckor. Så sjukt glad ^^
Och jag undrar… vilket foder rekommenderar ni till marsvin?
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
JR Farm (finns på zooplus.dk) och havregryn 🙂
Plus då såklart höet och c-vitaminrika grönsaker 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 vet du vad det kostar? JR Farm dvs, havregryn har jag skafferiet fullt av 😛
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#2 Du ser priset på zooplus.dk, 🙂
Fast ska nog stå 15,5 kg, inte 155 kg som det står där haha
#3 ja jag kom på att jag kan ju kolla själv haha… tyckte också det lät lite extremt med 155 kg xD
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#4 Hehe 😛
Du får lägga in bilder senare! :D
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
Rekomenderar lotti havre och vetekli
Kornkross gillar jag bäst att använda, havrekross/helhavre till de som behöver extra energi. Även om det finns pellets som är helt ok så tycker jag inte att man behöver lägga till en sådan onaturlig del till marsvinens kost när det finns så mycket annat bra att ge.
Kul att du bestämt dig för marsvin! Vad blir det för några, ras/färg? Lägg gärna in bilder senare 🙂
Men åh vilka underbart fina grisar du har köpt! :D Hoppas ni trivs bra tillsammans! :)
Kolla in hos mig och mina djur på www.pomn.weebly.com
Oj vad fina! Den äldre påminner nästan om en väldigt feltecknad harlequin… Men färgen (och rasen) är på den äldre nonself black/creme/white, och den lilla american crested black :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Gud vad fina de är! :)
#13 då var det nog bilden som lurades :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Oj vad roligt att Tigra är hos dig. Hon är född 120114 hos mig och hette ursprungligen Flockdjurs Remoulad och som sagt nonself black harlequin. Om du inte har stamtavlan kan jag kanske få fram den.
Lilla crestedflickan är jättefin. Lycka till med marsvinen.
På min hemsida finns en kullbild på Tigra, det finns även bilder på hennes föräldrar Chokladfabrikens Kilobyte och Chokladfabrikens Rose Zeller
#15 åh vad kul! Har inte stamtavlan men tar den gärna om du har. Ska kika in kullbilderna :) Tigra är på Trixie lite grann men inte lika mycket nu som i början, så det går nog över snart :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se