Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 1585 ggr
Lyan
0

Sov gott mitt älskade hjärta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mattis finns inte mer! Min underbara, älskade jycke Gråter En stor bit av mig dog ihop med dig och jag skulle kunna göra allt för att få dig tillbaka!

Lyan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Benet gick sönder igen och nu slipper han ha ont mer! För två veckor sedan gick en av suturerna igenom huden och det har vägrat läka och han har fått mer och mer ont, idag gick något sönder och det började läcka ledvätska, det skulle gå att behandla men jag valde att säga stopp! Har det fortfarande inte blivit bra hade det aldrig blivit bra utan ännu fler operationer och antibiotika, jag ville att han skulle få somna innan han blev ännu sämre.

Han började få smärtstillande i förrgår och igår lekte han och Ping med grannens hund, jag visste att det kunde skada hans ben men valde att låta honom få ha kul den tiden han hade kvar. Visst, han hade kanske kunnat leva längre om jag hållit honom i stillhet men till slut hade det ändå brustit och han hade inte varit glad om han bara fått gå runt kvarteret.

Han blev bättre mer stormsteg under våren! Sedan sa det bara pang och det stannade av och började sedan gå bakåt igen, jag ville att han skulle få sluta sina dagar så pigg som möjligt!

Min älskade Mattis! Hur ska vi klara oss utan dig?

051226-110421 Du kommer alltid finns hos mig och jag kommer aldrig bli densamma

Moa-16
0

Åh, vad sorgligt! Gör ont att läsa, jag vet ju hur mycket du älskade honom, och kämpade för att han skulle bli bra. Man blir ju så otroligt fäst vid en hund också men det kommer som all sorg kännas lättare med tiden, fast saknaden alltid kommer finnas där! Du gjorde det rätta, han fick vara glad & springa den sista tiden. Han hade det bra oss dig!

Beklagar verkligen sorgen, tröst kram till dig!

Vila ifrid Mattis

Sandra-B
1

Jag lider verkligen med dig, finns inte mycket som gör mer ont än att förlora en älskad hund. Sitter med tårarna rinnande när jag läser, det är så orättvist att djur lever så korta livGråter

I thought of you with love today but that is nothing new
I thought about you yesterday and days before that too,
I think of you in silence I often speak your name
Now all I have are memories and your picture in a frame
Your memory is my keepsake with which I’ll never part
God has you in His keeping I have you in my heart.

Author Unknown

Du gjorde allt du kunde för honom och du hade även styrka nog att sätta stopp innan det gick för långt och han fick för ont. En sådan matte borde alla vovvar få ha!

They say memories are golden, well, maybe that is true.
I never wanted memories, I only wanted you!

A million times I needed you, a million times I cried.
If love alone could have saved you, you never would have died.

In life I loved you dearly, in death I love you still.
In my heart you hold a place, no one could ever fill.

If tears could build a stairway and heartache make a lane.
I'd walk the path to heaven and bring you home again.

Our family chain is broken and nothing seems the same.
But as God calls us one by one, the chain will link again!

Author Unknown

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Aristarcos
0

Tråkigt att du inte har din hjärtevän längre , vet verkligen hur det är att inte ha sin hund med sig längre, men nu har han det bra utan att ha ont.

Kramar

Atensia
0

En massa kramar till dig!

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Creation
0

Nää, så tråkigt! Jag vet hur mycket du kämpade med honom(det ska du ha eloge för!) och det är fruktansvärt sorgligt att det blev såhär er kamp ändå slutade. Gråter Väldigt starkt av dig att lyckas ta ett sådant beslut efter så lång tid. Jag är säker på att du gjorde rätt.

Mängder med tröstkramar! Beklagar verkligen.

Sov gott, Mattis!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Sicali83]
0

Andra har redan sagt det förut men jag vill också trycka på hur starkt det var av dig att orka ta beslutet för hans skull, istället för att ha kvar honom för din egen skull. Beundransvärt Lyan och jag är säker på att han vet om det med. Att förlora en hund är att förlora en älskad familjemedlem och jag tror inte att man någonsin läker helt men jag hoppas att det iallafall känns lite lättare med tiden.

Fridaaaa
0

Vila i frid underbara Mattis, fick äran att träffa dig några gången, underbar liten hund! Så glad och busig :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Maijah]
0

Ibland är det dags att släppa taget. Ni kämpade på, och jag höll verkligen tummarna för honom, men ibland går det bara inte längre. Starkt gjort av dig som tog beslutet att låta honom somna in, nu lider han inte mer. Skickar massor med kramar till dig Emmy!

Vila i Frid ♥

FeliciaS
0

Nej, vad tråkigt! Men du gjorde verkligen allt du kunde för honom och gav inte upp i första taget.

Sov i ro fina Mattis. Skickar över en bunt tröstkramar till matte.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lyan
0

Tack allihopa!

Jag och Ping tar en timme i taget, jag undviker att tänka på Mattis och försöker låtsas som ingenting bara för att inte klappa ihop totalt. Allt känns så fruktansvärt overkligt och jag vill bara glömma

Lyan
0

Idag är det ett år sedan Mattis dog och saknaden och skuldkänslorna är fortfarande lika stora. Jag undviker att tänka på honom, prata om honom och att titta på bilder för tårarna kommer på en gång. Jag kan fortfarande inte förstå att han faktiskt är borta för alltid och många många gånger har jag önskat att jag hade följt med honom och sluppit allting på denna sidan.

En stor del av mitt hjärta dog med Mattis och jag kommer aldrig kunna älska någon som jag älskade honom

Sandra-B
0

Gråter

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Lyan
0

Drömde om Mattis natten till igår. Drömde att jag fick tillbaka honom, att han aldrig varit död utan varit någon annantans under tiden men jag vet inte var. När jag fick tillbaka honom så var han helt frisk! Att han hade vilat hela tiden på det där andra stället och att vilan hade läkt skadorna. Drömmen var så sjukt verklig och i drömmen så var jag både jätteglad att jag fått honom tillbaka men hade även jättestora obehagskänslor av att inte veta att han funnits hela tiden och inte vetat var. De obehagskänslorna satt kvar när jag vaknade och gör fortfarande. Riktigt jobbig dröm :-(

kodex
0

#14 Usch vad jobbigt :/ Jag brukar drömma så om min pappa som gick bort när jag var 7, fast de drömmarna övergick ganska snabbt till att vara väldigt behagliga. Det är som att träffa min pappa på riktigt och jag ser det som att det är hans sätt att träffa mig också.

[tråkig]
0

stora karamar till dej från djuren där hemma och mej🤗

Frida B
0

#14 det var nog han som hälsade på… Han saknar nog dig minst lika mycket som du saknar honom. Beklagar sorgen, alltid lika jobbigt när en kär går bort… 🌺

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)