Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1176 ggr
[tråkig]
2

vad tycks om ny byggda buren ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycks om denna bur. Ska köpa mer spottar i sommar så . Vill bara ha bra kommentarer om den :-)

Linnet
0

Varför är bilden upp och ner?

[tråkig]
0

Vet inte blev så på plattan här inne vist

wingren
0

Så de kommer ha alla tre burarna? :D ser lite mekkigt ut eller så är det bara jag som ser konstigt :p

[tråkig]
0

Nej tösen ska ju bort den 15 denna månad så då blir de två stycken en med cesse min kanin och en med Malte och de nya marsvinet som kommer då

wingren
0

jaha, hur har du länkat ihop ena gallerburen med byrån? :) Skulle också vilja va händig x)

[tråkig]
0

Satt den jämte:-)

wingren
0

har byrån inget bakstycke eller? Eller hur går de från gallerburen till byrån?

Fridaaaa
0

Vad ska du sätta på framsidan istället för luckorna? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[tråkig]
0

De ska vara luckor:) har ju gjort luft hållet där fram

Fridaaaa
4

#9 Jag tror det blir för tätt om jag ska vara ärlig. Eftersom du har tak med.

godisgrisen
3

Nej där kan inga marsvin bo. Det blir för instängt, för dålig luft de blir sjuka.😕Du kan absolut inte sätta marsvin i den förpackningen de behöver luft och utrymme det ser lite litet ut också. En väldigt dålig idé om du inte tar bort taket förståss.

Vad är det för mått?

[tråkig]
0

Okej

Teddymarsvinet
0

#12 Varför svarar du aldrig på frågorna? Är också väldigt nyfiken på måtten. Så som godisgrisen sa: Vad är det för mått?

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

[tråkig]
0

143 x 42 glömde de😎 förlåt

Teddymarsvinet
0

#14 Inget att be om ursäkt för, Okej. :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

[hyacinths]
0

Det kan nog bli fint, men lite instängt som nämnts. Men ta bort taket eller om du tar bort glaset(?), och sätter fast nät istället. Det blir nog betydligt luftigare då, men en aning mörkt kanske.

wingren
1

Du menar att dina marsvin ska bo gallerburen och skåpet, och att det sitter ihop? Du missade mina frågor ^^ För 42 är annars för smalt, om dem bara bor i byrån. Så du inte grejar o donar o så visar det sig att buren ändå är olaglig, det är ju inte så kul ^^

[hyacinths]
1

#17 Men nu är den inte olaglig, då kortaste sidan måste vara minst 40 cm. :) Men med tanke på hur instängd buren är, så kan jag inte svara på om det är lagligt eller inte.

wingren
0

hade för mig det var 45, sorry! (a)

[hyacinths]
0

#19 Nu blir jag ju själv osäker! ;d

Aristarcos
0

ta bort låddörrarna och sätt plexiglas där istället, öppna upp bänkskivan på toppen ta bort den nästan hlt  eller helt om det går,  och öppna upp mellanväggarna så de kan gå i hela ytan, så kan det nog bli bra :) men kanten ifrån botten där de går bör minst vara 30 cm efter att bottenmaterialet är inlagt så att de inte kan hoppa över kanten lätt och göra illa sig..är det tillräckligt djupt ??? dvs minst en 35 cm borde vara ok..

[tråkig]
0

Okej :-)

linneakaangas
0

Jag kan rekommendera att ta bort taket. Tänk hur kolsvart det kommer bli på natten, och även på dagen.

Linnet
2

Ja absolut taket måste bort, man kan ju inte stänga in marsvin i ett skåp.

[tråkig]
0

Okej tar till mej alla tips jag kan få:-)

[tråkig]
0

Kom med mer tips snälla ja vet att något mer ska bort men vet inte vad:-)

linneakaangas
0

Om du vill så kan du byta glaset mot nät också, det blir mer luftigt. :)

marsisen
0

tänker som #27 Ta bort glaset och byt till galler :) Ett litet tips, man kan ju ta av gallret från buren och sätta på gräset ;) (om man inte har hage då) Om man sätter ihop gallret med skåpet och fäller upp ena långsidan på gallret så funkar skåpet kanske som ett skugg-ställe för grisarna ?🙂

animal power <3

[tråkig]
0

ska se vad jag kan göra åt problemet innan de nya marsvinet kommer hem till mej kan tänka mej att ta bort taket på den och sätta dörarna på var sin sida fast skruvade under så de blir som fönster och sätta bräddan i mitten som en vägg skulle de funka kan tyvärr inte låta för mycket då ena grannen neran för oss har opurarat sig  och vill ha lung och ro men kan fösöka fixa de i dag lovar han ska bo där i när problemet är löst malte så han vänjer sig innan de nya marsvinet kommer

Fridaaaa
0

#29 Jag hade bytt ut glaset till plexiglas istället, tror det är bättre. Och hade nog haft det också där luckorna sitter nu, tror det blir lite för mörkt annars tyvärr

[tråkig]
0

okej sak se vad jag kan göra åt saken 🙂

[tråkig]
0

har bara de matrialet som sitter på buren tyvärr 🤔

[tråkig]
0

går inte de att ändra på något sätt då med de matrial jag har på buren?

Fridaaaa
1

#33 Tror tyvärr inte det blir så lätt eller lämpligt tyvärr

Linnet
0

#33 Bort med hela överdelen, men då kanske det inte håller ihop, så du kanske får sätta nåt som stagar upp den.

[tråkig]
1

Ja håller på att bygga om den med de lilla material jag har :-) kommer nog bli fin till slut :-) ska fortsätta i helgen då min kärlek kommer hitt :)

marsisen
1

du kan ju ta bort gallret från buren och sätta på gräset, eller du skulle ju ha dom i skåpet i sommar om dom ska vara i skåpet utomhus så blir det inte så mycket utomhus för marvinen men du kan ju alltid köpa sele och koppel och släppa ut dom på gräset så de får springa och leka🙂

animal power <3

Fridaaaa
2

#37 Sele är inte lämpligt till marsvin 🙂 Sitter ytterst sällan bra på dem plus är inte säkert för dem.
Tror det är meningen att det ska vara en permanentbur inne, Så har jag uppfattat det i alla fall.

[tråkig]
0

ja de ska vara en inne bur🙂