Vilka raser/färger är detta?

Dolores är någon form av agouti/white/golden. Virvel är ingen direkt ras utan namnet för blandraser med virvlar. Men eftersom hon ser ut att ha fler än två rosetter på ryggen så är hon med stor sannolikhet en Abessinier blandis.
Kojak är svart/white/golden till färgen. Men rasen kan vara lite vad som helst. Men anitingen en rex, teddy, (curly) eller lakeland (fetmarkerar det jag tror på mest).

#2 Kolla på svenska marsvinsföreningens hemsida, välj Info om marsvin sen De olika raserna, så kan du läsa om alla olika raser som finns som är godkända, sen finns det många bland marsvin som oftast kommer från djuraffärer..

#3 Var inne på deras hemsida, men hittade inget om lakeland. Vad skiljer sig läkeland från teddy/rex?
Lakeland är den håriga varianten av skinny kan man säga, en sträv variant.
Kom på tror inte Lakeland är helt godkänd ras heller ännu ? Finns det någon här som kan hjälpa till ;)
#2 Lakland är skinnybärare:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej det är ingen godkänd ras ännu.

Teddy och Rex är identiska på alla sätt förutom genetiskt. Det går bara genom avel att se vilken som är rätt. Men anledningen att jag, personligen, röstar mer för Rex är för att teddys ofta har mycket tätare päls och rexar ofta mer glesare. Dessutom är flerfärgade rexar vanligare än flerfärgade teddys. (inte överallt i sverige men ändå).
Lakeland är som sagt en hårig variant på skinny, de kan se ut lite hur som helst. Kan vara släthåriga / sträva osv. Men är de sträva är de nog i första hand sådär glespälsat sträva.
#9 - Jag håller inte med om att rexar vanligen är flerfärgade och teddys inte, tvärtom. Agouti är det jag upplever som absolut vanligast på rex, medan teddy kommer i alla möjliga färger numer.
Hanna

#10 Som sagt beror det på var i landet man befinner sig i. Mer norrut är / har det varit enormt vanligt med glespälsade flerfärgade rexar (fast givetvis mer agoutisar med tanke på nedärvningen) kontra i i princip inga teddys (eller snarare få uppfödare av teddys). Men i söder är det precis tvärt om, eller var för några år sedan iaf.
TS, väääldigt fina marsvin du har!😍
Den till vänster tror jag är Teddy eller rex med färgerna black, golden och white Och den andra kanske abessinier/virvel med färgerna golden och white? Är inte riktigt säker men du kan Ju googla på marsvinsfärger och marsvinsraser så kanske du hittar något?☺
animal power <3
#11 mer norrut är det enormt vanligt med flerfärgade glespälsade rexar… här uppe har vi iaf mest haft agouti och riktigt tjocka pälsar!? konstig generalisering som är felaktig. .
Nej men så små de var då. Det är jag som äger dessa två nu sen 2 år tillbaka
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#14 Achatina var mer marsvins-aktiv för 10-15 år sedan. Då var det faktiskt så att teddys fanns mest i söder och rexar mest i norr. Pälsarnas täthet ska jag inte uttala mig om. ;)