Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 882 ggr
Signe-Jonna
0

Marsvin och andra djur.

Hur går det att ha marsvin om man har andra djur som katter och hundar? Självklart förstår jag att man inte kan lämna dem tillsammmans ensamma, men blir marsvinen ihjälstressade av andra husdjur? Någon som har marsvin och andra djur och kan berätta om hur det fungerar?

[Liinda]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har marsvin och katter det funkar jättebra. Vi skaffade marsvinen först och sedan katterna när dom var små. Så dom har växt upp med marsvinen och ser dom som kompisar:)

På bilden är det marsvinet hugo med mina 2 katter som ligger och myser i soffan :)

Signe-Jonna
0

Vilka sötnosar! Jag har ju en hund och två kattungar redan, kanske inte går då. Marsvin är såååå söta, har haft marsvin för längesen.

[Liinda]
0

Om katterna fortfarande är små så tror jag inte det skulle vara något problem! :) Fast med hund har jag ingen egen erfarenhet så det vet jag inte men jag har hört folk som har hund och marsvin tillsammans och det fungerar bra. Det är väl olika. :)

[MatildaW]
0

Jag har katt, hund och marsvin hemma :) Marsvinen införskaffades när hunden var 6 år och katten ca 2 år, och det har gått finfint ändå :)

L8sson
0

för mej går de helt utmärkt att ha dom tillsammans :P

dreamiz
0

Det där med att ha dom tillsammans beror ju på hunden o katten, hurdana de är. Jag har haft borzoi (som har en otrolig jaktinstinkt) ihop med kaniner o det gick hur bra som helst! Bara hunden/katten får lära sig att inte jaga marsvinen eller så, så är det inga problem.

Achatina
0

Jodå det går nog bra.. Våra katter brukade ligga inne i burarna tillsammans med marsvinen. Men sen är den yngstakatten så intresserad av precis allting som rör sig så igår såg det ut som på bilden xP Men marsvinen bryr sig inte nämnvärt om det

[Theriss]
0

Min hund bryr sig inte ett dugg om marsvinen, och de bryr sig inte så mycket om hunden heller. Fast de går inte fram till henne självmant… Inte som mina fyra första marsvin, de tyckte om hunden (ena marsvinet var typ bästa kompis med henne).

Abico
0

Hundar och katter har jag ingen erfarenhet av tillsammans med marsvin. Men min förra dvärghamster satte skräck i Sune när han smet in i marsvinsburen och satte sig för att smaka om Sune fått godare mat än honom ;P

Hanna 

KvirrZ
0

Hund har mina aldrig träffat, bara katt. Inga problem med det och katten var vuxen när marsvinen skaffades, om de träffas vill hon bara pussa på dom och gosa ^^

- Mvh Emma