Snörvligt marsvin - hjälp
Nu är det så att mitt lilla marsvin måste fått någon typ av förkylning.
hennes andetag låter väldigt täppt och hon nyser och snorar väldigt mycket.
Vad kan man göra för att lätta det för henne?
Testade ge henne lite grönsaker men det ville hon inte ha och det känns så jobbigt att inte kunna hjälpa henne. Så finns det något man kan göra? skulle verkligen uppskattas!!
veterinär snarast, akut!!!! Vid förkylning behöver marsvin antibiotika. Det låter på din beskrivning som om hon skulle kunna ha lunginflammation.
Äter hon inte själv måste du stödmata henne var annan till var tredje timme annars stannar magen av och då är det illa.

Ja hon ser verkligen dålig ut bara man ser bilden t.om, veterinären skulle jag med säga.
#1 min mamma ringde veterinären som tyckte att vi skulle vänta och se eftersom hon är pigg och har ätit hö! nu har dessutom snörvlandet lagt sig lite. Men om det kommer tillbaka eller hon blir trött får jag åka iväg med henne!
De är lite knöligt eftersom jag är ensam hemma och bor på en ö med över 1 och ½ timme till veterinären :(
Edit: hon har också tuggat i sig en bit gurka nu!
ok, men tillsvidare ge extra c-vitamin också.
åk till vett med henne ! hon är förkyld och har antagligen lunginfamation
Håll stenkoll på att hon får i sig hö! Annars kan magen stanna upp helt.
Ge grisen en krya på dig klapp från mig.. uppdatera oss gärna med hur det går.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
så bra och super söt bild🥵 trodde hon inte skulle bli så bra så snabbt
ja hon är en liten sötnos! dock var det ganska svårt att fota då det var ganska mörkt, men hon satt still så så suddigt vart de ju inte!
det trodde verkligen inte jag heller!
jag var så otroligt orolig när hon snorade så mycket men det är verkligen jätteskönt att allt är bra och hon har ätit och så som vanligt.
Jag hade svinen ute för inte så länge sen för första gången i år. kanske berodde på det eller pollen?
Det är inte dragigt där buren står? Jag tänker om de har de ute också så kanske det har varit dragigt ute, så att hon har blivit snuvig?