Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 3110 ggr
linneakaangas
0

Är dogman ett bra märke?

Jag har pressat ängshö och fullkornsblandning från deras märke. Undrar bara om det är bra hö osv… :)

Xristina
0

Jag skulle nog säga nej.. kör hellre på kvalitetsfoder från djuraffärer i stället.

linneakaangas
0

#1 Men djuraffärer är ju inte bra…

Xristina
0

Djurhållningen i djuraffärer är inte bra tycker jag, och priserna är ibland på tok för höga. Men dogman märket är väldigt låg kvalitet. Du kan hitta foder på internet och beställa också om du inte vill gå till en djuraffär. Det finns t.ex. på zooplus.se och liknande.

linneakaangas
0

#3 Men dom får äta lite av det nu, för att jag har det hemma.

Caspia
0

Jag köper Oxbowpellets hos veterinären.

Envishet och drömmar

Fridaaaa
0

Nej dogman är inte bra när det kommer till foder, hö, och spån.
Zooplus.dk rekommenderar jag, de har JR Farm, det är bra. Även havregryn t.ex går bra 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

linneakaangas
0

#6 Jag brukar blanda fodret med fiberhavregryn. Men tror du att att det går att marsvinen bara äter detta så köper jag från andra nästa gång? :)

[tråkig]
0

jag kör dog man hö till mina djur har inget annat hö här  som är groft där jag bor 🙂 gillar de de är gröve höet för de  djurbutiken har här är inte groft hö utan fint hö

linneakaangas
0

#8 Okej. :)

[tråkig]
0

fint hö slipar ju inte täderna så bra som grovt mamma sa att man fick fyra sånna för 149 på grangården. Så köper alltid hö så jag kan fylla upp en hel  svart sopp påse full med hö så de räker ett tag👍

lisora
0

Var det du som brukade köpa hö från fäboden? Har dom dogman-märket på hö eller är det bara en tillfällighet? Jag handlar hö där så vore bra att veta om det är dogman :)

wingren
0

Jag har "ängshö från halland" vet inte riktigt märket men det luktar väldigt gott iaf. De dogmann hö jag stött på har inte luktat så mycket (=dåligt) eller så har det luktat typ.. unket eller damm. Jag hade Lottie pellets förut (från granngården/lantmännen) när de växte. Nu använder jag inget alls. De håller sig i hullet bra som det är :)

Ingen bonne i närheten du kan fråga om du kan köpa hö därifrån? Brukar ofta vara det bästa o billigaste, är ju väldigt dyrt i djuraffär. Finns de som gör kligröt till sina grisar o även havregryn/kli/kornkross istället för att köpa dyrt pellets :p

linneakaangas
0

#11 Köper inte alltid hö från Fäboden… Nej höet därifrån är deras egna. :)

#12 De här dogman höet jag har nu luktar iallafall gott tycker jag. Marsvinen gillar inte havregryn så mycket. :P

Svarttusch
1

Jag har köpt mataffärs-hö och då även dogman. Det funkar, de får tillräckligt med näring osv. Men sen började jag köpa påsar från djuraffären med löspackat hö, och det älskar grisarna. Det märks att de äter mer och om jag mot förmodan skulle köpa dogman eller liknande så är de inte fullt lika glada på mig haha :P Det är ju bättre än inget, och alla har inte möjlighet att köpa från bonde osv :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Fridaaaa
0

#7 Ja det går bra, mina får bara havregryn, vissa i alla fall, plus då såklart hö, grönsaker och grönt utifrån 🙂

#14 Jag har köpt hö från dogman 2 gånger tror jag det är, när det krisade, aldrig mer för min del. Dammigt och så, var det båda omgångarna 😕

Misarn
6

Det finns en sak doggman är bra på och det är deras bajspåsar :-)

linneakaangas
0

#15 Det här höet dammar ingenting alls. Men det är kanske för att det är pressat i en påse.🙂

[rumelle]
0

Jag har köpt hö från dogman ett par gånger. Inget fel på kvalitén tycker jag. Dock är priset alldeles för högt. Får annars mer än dubbelt så mkt för samma pris.

godisgrisen
0

TS du bor väl i Uppsala? Köp hö på Djurhobby de har alltid väldigt bra hö där. De är också billigare än de flesta andra butiker i stan. Lite OT men de är utan tvekan bäst på akvriesaker också jag skulle aldrig köpa fisk nägon annanstans i Uppsala.

Man kan visst handla hur mycket foder och tillbehör som helst på zoobutiker. Varför inte? Det är djuren man ska köpa på annat sätt.

linneakaangas
0

#19 Lite utanför, typ 8 minuter att åka. :) Vi brukar annars köpa hö från fäboden, det är billigast och bäst där.

Men de här fodren från zoobutiker kan tydligen orsaka njursten, urinsten (kommer inte ihåg vilket av dom)…

Fridaaaa
1

#17 Det var de jag köpte med. Men kanske hade otur bara? Finns ju dåliga ex av allt så 😉

linneakaangas
0

#21 Jag vet inte om det bara var jag. Men jag skulle ta upp lite hö från påsen imorse och så kom det som damm från den. Det måste ju ha varit damm, vad skulle det annars vara? :/