Inte ensam länge till
För ca en månad sedan hade jag tre marsvin. På ett dygn blev det helt plötsligt bara en gris kvar. Just då ville jag bara ge upp. En tvååring och en under ett dog på ett dygn. Jag klandrade mig själv även om jag inte vet vad som hände. Jag vet fortfarande inte. Men jag bytte ut höet, tänkte att det kanske var det som var boven. Och sista grisen nu är bortskämd till tusen, hon har halva buren full i hö, får massa godsaker och massa gos. Men hon kan ju inte sitta ensam heller. Här i värmland finns inte många marsvin så jag visste inte hur jag skulle göra. Det skulle inte bli ett marsvin till från djuraffären, det var en sak som var säker. Så jag frågade lite försiktigt på facebook.
Och jag fick ett svar! En hona som för två år sedan blev upphittad ute som ägarna nu inte har tid till! Bättre att då ge henne chansen att få en kompis sina sista år :) Så förhoppningsvis kan jag hämta henne nästa vecka och då är Doris inte ensam längre :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Åh vad roligt! 🙂
Du har haft sådan otur 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vad skönt :) Både att din lilla gris får en kompis och det känns ju underbart att kunna hjälpa en gris som behöver ett nytt hem :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Känns skönt att hon ska få en kompis igen :-) Och det känns bättre att köpa en omplaceringsgris :-) Djuraffären undviker jag från och med nu, köper bara hö där :-P Sen i sommar ska jag bygga burskåp, och då blir det fler grisar :-D
Doris som är själv har iaf äntligen ätit upp sig, hon är ju väldigt späd i kroppen, men nu har hon fått lite mage ;-) Ska dock bli bättre på att rasta henne på golvet :-)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Nu har jag pratat med Pyrets ägare och vi får hämta henne om runt en vecka :) Pyret har suttit själv hela sitt liv, och är som minst 2 år, kan vara äldre. Hon är väldigt social och lätthanterad därför ville de att hon skulle komma till en familj där hon får mer gos och springa på golvet :-) Hoppas bara att hon och Doris kommer överens men det tror jag nog :-) Doris var ju inte den som bestämde innan så hon kommer nog acceptera vem som helst nästan :P Ska bli skönt att äntligen slippa ha dåligt samvete varje gång man ser att hon sitter ensam :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida