Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 1069 ggr
Leso
0

Bada marsvin eller inte?

Nu har vi haft våra två marsvin pojkar i snart halvt år. De är korthåriga. Marsvinen luktar inte illa och Talgkörteln känns inte kletig. Vi har inte badat de än. Badar ni era marsvin? Behöver man bada marsvin?

Haku
0

hittade denna länken: http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=207&Itemid=129

så antar att den informationen stämmer?

Fridaaaa
0

Badar dem enbart vid behov 🙂 2-4 ggr/år blir det ungefär.
Samt innan utställning när jag ställde ut.

#1 Den sidan stämmer mycket bra 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

PennyTrollet
0

Mina marsvin jag hade som liten fick springa i lite vatten i badkaret någon gång i bland om de inte blivit skitiga av andra orsaker tidigare. De älskade det!

Ljungåsen
0

Jag badar bara när det är dags att tvätta Talgkörteln. För pojkarna jag har nu verkar det vara ungefär två gånger om året.

[rumelle]
0

Jag badar dem bara om Talgkörteln börjar bli smetig eller om de har fått för sig att sova i kiss eller liknande. Badar även min teddy med mjällschampo ibland då hon kan bli mjällig på ryggen/rumpan pga tät päls. Men det brukar inte bli mer än 2-4 gånger om året.

lissora
0

jag badar de också bara när jag märker att Talgkörteln börjar bli snuskig. brukar bli 2-3 gånger per år. 😃

Leso
0

Tack för svaren! Vi kommer att vänta och bada marsvinen när Talgkörteln ska bli kletig :)

Fridaaaa
0

#7 Jag går inte enbart efter det då skulle jag fått bada min ena hane varje månad. Man kan ta enbart Talgkörteln också 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.