Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: sjukdomar
Läst 222 ggr
Marsvinetdumle
0

Mitt sjuka marsvin dumle!!

Hejsan, första gången skriver här men har läst mycket med inlägg här genom åren.

Men nu behöver jag hjälp. Mitt marsvin dumle är "förlamad" i ena bakbenet. Han kan röra på det litegrann och kan nästan gå på det men han undviker att gå på det och är mest still. Trodde det va cvitamin brist först och han vart bättre ett tag men gick tillbaka igen efter några dagar. Nu har han varit så här i några månader.

Han är aktiv, nyfiken och äter stortsätt konstant om han får. En jäkla fart på han med fast ena benet i bak inte riktigt fungerar. Han är 6år gammal nu så är lite till åldern, kan han bara kanske va lite stel? Eller ska jag fortsätta ge han cvitamin droppar, broccoli, paprika, persilja och hö? Eller ska jag byta ut mer i hans foder?

Vixxen
3

Boka tid hos veterinär för att undersöka vad som är fel med benet.

Marsvinetdumle
1

#1: Ja, vi ska boka tid hos veterinären på måndag. Förhoppningsvis svarar dom den här veckan i telefonen…

Vixxen
1

Gör det direkt!

Ljungåsen
3

Håller med om att han behöver få komma till veterinär. Han borde ha fått kommit dit för länge sedan, så dra inte ut på det ännu mer.

Artros är (tyvärr) vanligt hos äldre marsvin, och då kan de röra sig klart knepigt. Medicineras med smärtstillande, och ger marsvinet en betydligt förhöjd livskvalitet.

91Marran
2

Ringt nu akut!

Mvh
Mig

MonicaLagerquist
2

Marsvinet behöver få träffa en veterinären omgående

Stolt ägare till tre La permer

Frejathegurl1
0

Du kan antingen boka vetrinärbesök och kolla vad det är för fel på han, eller så kan du avliva han (Eftersom han ändå är så gammal) Men lycka till //Bella