Normalt eller farligt?
Mina två marsvins honor låter som duvor, är det någon som har varit med om samma sak eller vet vad det betyder? Tacksam för svar:)
Jag tror du menar ljudet som på engelska kallas för purring. I länken nedan kan du lyssna och läsa om vad det betyder.
https://www.thesprucepets.com/guinea-pig-vocalizations-and-body-language-1238882
Tack så mycket👍🏽Har någon nått tips på hur man lätt kan bära upp dem så att de inte springer iväg och så?:)
#2: Lägg mycket tid på att göra dem tama, handmatning brukar vara bra. Då kopplar de ihop dina händer med något positivt.
Sen är det så att även riktigt tama marsvin kan försöka springa undan. De är flyktdjur och det är en reflex. Det viktiga är att inte jaga runt dem i buren.
Tack för tipsen! Jag har ett par frågor men iallafall ett av mina marsvin nyser o jag vet inte varför…
Mitt gamla marsvin brukade också göra så medans han långsamt typ "gungade" sig fram.
Jag är ganska säker på att det är en tecken på dominans och kanske (bara kanske) ett tecken på att dom är parningsvillga.
Mitt marsvin brukade göra så och sen springa efter det anndra i försök till parning.
Hur ser ett brunstigt marsvin ut? Hur hon beter sig osv.