Jag ska som sagt bara ställa Tweeny i pet och klippt långhår. Men är osäker på om hans päls hinner bli tillräckligt lång på alla sidor, så får vel se hur det blir med den saken.
Bra att du skapade en ny tråd Camilla, den förra tråden var så lång :)
Jag ska ställa:
- Halloweens Cherchez, CH-teddy 11,5 mån - Guide, Pet, USM Guide, USM Pet
- Saga, virvelmarsvin 26 mån - Pet, USM Pet
Tror däremot inte på placering för Saga. Det är första gången hon ställs ut och hon är mer "maratonlöperska" i kroppen :P Slank och inte ett gram för knubbig. Men eftersom hon skulle följa med, som sällskap åt Hera, tyckte jag det kunde vara kul att ställa henne ändå ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag och Hanna (Abico) åker tåg Göteborg-Dingle på fredagkvällen kl. 16:47… Vilka gör detsamma? :P
Mvh Felicia
Jag och Creation (louis) åker ner till gbg på fredagen. :)
Men vet inte om vi kommer checka in djuren då på en gång?
Det kanske Creation vet.

#3jag och min syster och en till kan åka med det tåget också.
Vi kommer ställa
Rufus 38 månader Klippt
Billyh Boi 24 månader Klippt pet
Luella 2 månader pet (inga regg papre än)
Versace 2 mån pet
Fenix nidorino 11.5 mån pet
----------------------------------
Och Annas
Skade Pet 50,5 månader Hoppas på ett sista silver kort där
Sparta´s Crazy Lou 10 mån Ost och Pet
Gulliver 14.5 månader Pet
Hilfinger 2 Månader pet
Gucci 2 månader pet
------------------
Och Marcus annas kille
Lacoste 2 månader pet
Vi kommer bli körda ditt redan tidigare på dan åker typ vit 12 eller något, incek för djurena är ju inte förn kl 8 på kvällen
Litte skvaller bekräftelsen finns på västras sida nu.
Det står att man ska ta med egna mellan väggar men av vilket matrial och hur stora ska dom vara ?

Hej, det står på SM-bekräftelsen att man ska ha med sig egna mellanväggar, men vad händer om man inte har?? Går det lika bra med en vanlig träbräda? Isåfall hur lång och hur bred ska den vara? Ska det vara något speciellt material?
18 st i Guide! Det var inte illa, jag som är van vid typ 6-7 stycken *s* Undra hur många som är CH-teddysar av alla dem :P
"Utställningsburar finns till ALLA deltagande marsvin under hela helgen, dessutom så måste ALLA utställningsdjur som passerat incheck upp i respektive bur. Medtag egna mellanväggar!" Innebär det att man måste ha djuren i utställningsburarna som finns på plats?
#1 Bara Tweeny? Du som har så många grisar? :P
#5 Så bra :) Då syns vi på perrongen ^^
Mvh Felicia
#9 ja all djur måste upp dom har bur tvång denna utstälning komer inte ihåg varför men vet att sofia sa det när dom hadde möte sist i rävlanda.
#10 Nej! Varför!? >.< Jag som har tänkt ha mina grisar på rummet…
Vill inte att de ska sitta i de små burarna, utan har tänkt ha med mig en hage till dem =/
Mvh Felicia
#11vill inte jag heller att våra ska göra, våra ska sita i två nätter
, Värkar inte som om man har något annat vall
#12 Precis…, har också tänkt stanna hela söndagen även fast jag bara ska ställa på lördagen =/ Fast jag kan ju ha dem på rummet till lördagsmorgonen och checka in dem då :P
Mvh Felicia
#13 ja det kan du göra det är j det bästa men för mig blir det litte svårt att ha 11 marsvin på rumetplus att vi är 3 som ska dela på rumet så det blir nog litt trångt för oss men det löse sig *L* min största funeding är hur stora ska mellan väggarna vara och i vilket matrial?
#14 Precis, har ju bara två stycken :P Det står ju att burar finns till alla deltagande marsvin… Men hur stora är burarna? Kan man inte ha en/gris då? Tror inte riktigt jag vet hur de ser ut *s*
Mvh Felicia
#15 som jag fatta på Sofia när dom hadde mötet så är det utstälnings burar för kaniner dom har lånat, men får nog svar på det snart hur stora och vilket matrial det ska vara då jag mejlade henne i morrses 
#16 Härligt, meddela oss när du vet ^^
Mvh Felicia
#17 klart jag gör det *L* om det ska vara i typ trä så måste man ju hinna fixa det *L*
Fast man behöver ju inte ha mellanväggar om man inte vill.
De som har långhår föredrar ju oftast att ha det så inte grannmarsvinen kommer åt deras päls.
#19 nu förstår jag inte *L*

Eftersom det är galler så kommer marsvinen brevid åt att knaga på pälsen på de andra marsvinen som huserar i rummen runt om, vilket inte är bra om man har ett långhårigt marsvin. :) Därför kan man ta med en vägg, som inte finns något hål i. Tror att det är så det menas.
#21 okej tack för förklaringen
.då behöver man inga sådana då :-) för vad jag vet äter inga av mina grisra på pälsen på varandra :-)

#3 Jag har planer på att åka med er men det beror på hur tågen stämmer överens :)
Jag skulle helst vilja att mina två satt i samma bur då det är Bolls första utst. & Våfflans andra så att dom håller sig lugna & har något dom är vana vid i alla fall. Tror ni att det går att ha båda i samma bur?
På bekräftelsen stog det inget om USM ost & guide?!
Jag ska ställa i följande:
- Våfflan; 20 månader Pet & USM Pet
- Boll; 4 månader Ost, USM Ost, Pet & USM Pet
Men vilket motstånd det kommer bli när det är så många anmälda till Petklasserna :O Ska bli roligt att se alla dessa grisar!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#23 jag håller med. Läste bekräftelsen för SM på västras sida igår och när jag läste igenom allt, vilket motstånd det kommer bli, så himla många anmälningar,precis som du sa :) Roligt men det kommer bli otroligt svårt att komma bra. (Jag ska ställa ut GP Humlan 28 mån i klippta lh, USM klippta lh,pet o USM pet och min syrra ska ställa ut Kanel, 19 mån i pet, USM pet.) 

Ost & guide stog visst med när jag läste lite noggrannare! Jag skrev ut bekräftelsen och markerade allt som berör mig & grisarna med överstrukningspenna för att hitta allt lätt! I Våfflans åldersgrupp i Pet är det 12 st och i USMpet hennes åldersgrupp 5 st. För Boll i Ost är det 12 st, i USM Ost är det 2st, i Pet är det 15 st och i USMpet är det 8 st. Så det var lite olika hårt motstånd men 15 stycken det är mycket 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag blir fast på Göteborg C i en timma ungefär tror jag, så om någon annan kommer tidigt dit så uppskattar jag sällskap en stund innan Dingle tåget går ^^
Ang, mellanväggar, enklast är att ha kartongbitar, en sax och lite tejp med sig så fixar man resten på plats. Fördelen med mellanväggar är att marsvinen inte stressas upp av burgrannen eller börjar bråka med denne.
#23 - Burarna är inte så stora, jag skulle absolut inte sätta två marsvin i samma. Även om dom är vana vid varandra så är risken för tjaffs grymt stor. Skickar en bild på Gretas utställningsbur från SM -08.
Hanna

#26 Ojdå de är ju plutte litet!
Men om man inte har en mellanvägg mellan burarna till sina egna men till dom på den adra sidan så kan dom ju nosa & prata med varandra genom gallret.
Jenny
#26 Jag kommer nog i god tid :) Kan man inte få dubbla storleken för två då? Hera och Saga kommer grymt bra överens och jag känner att det vore bra om de kan ge varandra den tryggheten.
Mvh Felicia
#27 - Det är inte säkert att du får burar intill varandra. Förra året tror jag att dom stod i katalogordning. Om det är samma i år så kommer dom nog inte att stå jämte varandra om dom inte startar i samma klass efter varandra.
Hanna
#29 Jaså, är det på det viset. Vad dumt! Då får man ju springa hit och dit…
Mvh Felicia

Vad knäppt, det bästa vore ju om man kunde få burar brevid varandra -,-
Jenny
#30 - Ja, kanske. Men det ser mycket snyggare ut om alla shelties är på ett ställe och alla selfar, i färgordning såklart :P, är på ett ställe. Så farligt mycket springande blir det inte, man rör sig ju ändå i lokalen.
Hanna
#32 Knäppa mänskliga teorier, säger jag bara ;P
*pm*
Mvh Felicia
#33- Äsch, när du väl går där och tittar i burarna så kommer du att se hur fint det är när var ras har sitt hörn :P Och pettarna bryter av det hela i en salig röra ;)
*Visst ja, du kan inte vänta till på söndag? ^^*
Hanna
#34 Tsss… Övertyga mig
*nåväl - om det måste ;)*
Mvh Felicia
#9 jepp, denna gången blir det bara Tweeny.
Jag känner att han är nog den mest lämpade för denna utställning. Sen blir det mindre att släpa på och mindre stress för mig.^^ Då kan jag istället ta det lungt och gå runt och fotografera massor t.ex och hjälpa någon annan om denne behöver hjälp. :)
#4 Nä, vi åker ju upp till Ed på fredagskvällen. Marsvinen lär väl spendera natten med oss hos Karin istället. Vi får checka in dem på morgonen istället, det går nog bra. :)
**
#30** Äsch, så stort avstånd mellan marsvinen blir det ändå inte. ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Fortfarande lite småsur på att jag missar det! :(
#38 Varför kan du inte gå på det?
Alla som har Mif-knappar får ha med dem! :)
Så att de kommer till användning någon gång, menar jag ^^
Mvh Felicia

Jag är inlagd på sjukhuset nu men får förhoppningsvis komma hem i morgon, har vart här sen i söndags så blir tokig om jag inte får komma hem i morgon 
Jenny
#41 - Oj :O Vad har du hittat på nu?
Hanna

#40 Finns det Mif knappar? Skicka en till mig eller ge en till HumlanochJuvel här på IF, Hon bor ju i Borås.. Det är hon som äger GP Humlan!! Jag vill ju ha den på min skolväska

#42 Hjärtklappning i söndags som inte gick över så jag fick åka ambulans (=stor besvikelse, ingen snygg ambulanskille eller blåljus :( ) och så har jag legat på hjärt IVA tills idag och är nu flyttad till barn. Dom har lite olika teorier om vad det kan vara men förhoppningsvis får jag åka hem i morgon om allt stämmer då =)
Jenny
#43 - Japp, vi gjorde en storbeställning för ett par månader sedan. Alla som var intresserade fick skriva upp sig på en lista och sedan skötte Hayah beställning och utskick. Jag tror dock inte att det finns några kvar liggandes.
#44 - Ojdå :O Men dom hittar inget annat fel på dig eller?
Hanna
Nu är Hera badad och fin i pälsen :)
#44 Nämen! Vad läskigt :O Hoppas du får komma hem och njuta av SM i helgen ^^ Har du hunnit fixa grisarna?
Mvh Felicia
#46 - Oj, badade du henne idag? Hur blir det med strävheten då? :P
Hanna
#47 Japp! :) Hon har så mjuk päls ändå så det är ingen skillnad O.o Eller faktum är att den faktiskt känns strävare nu :P
Mvh Felicia
Ja, just det, tack för påminnelsen, har två MIF knappar här hemma. ^^,
#44 Hoppsa du blir bra då så du kan komma på SM. :)
He he jag har ännu inte badat Tweeny, men det lär ju gå dåligt i klippt iaf så jag kan nog bada honom på torsdag eller så.

Åhh.. .Kan inte någon skicka en till mig? Vill ha en så gärna ;)
Ja, jag ska bada alla grisarna på torsdag - förutom Vincent, han behöver verkligen inte bli mjukare i pälsen ;)
Ska köpa terrierschampo för vitpäls imorgon till Siiri, funderar faktiskt på att spara hennes bad till fredagen - jag åker ju inte förns på eftermiddagen. Men kanske blir det stressigt ändå, utan att behöver bada någon.
Hanna
Jippi pappa har ändrat sig vi åker på eftermidagen i ställer :-)

Är det någon som åker med tåget som kommer till Dingle kl 14.39 på fredag? Det är tåget som kommer norrifrån, de flesta här verkar ju komma söderifrån.
16:12 kommer jag att vara i Göteborg, så om någon annan har lite tid att slå ihjäl innan Dingle tåget (som jag förövrigt inte har en aning om vad det är för tåg eller vart det går från ;)) kommer så kan ni väl skicka ett sms när ni kommer dit så kan vi vänta ihop ^^
Hanna
är det någon som vet om det går att bada i närheten av skolan?

#45 Nja dom visste inte riktigt men det kunde vara en släng av hjärtmuskelinflamation (tror jag att det heter
) eller att jag har en extra väg från hjärtat som man kan bränna bort eller något. Ska på återbesök om två veckor så då får jag väl reda på det, är hemma nu i alla fall 
#46 Det låter läskigare än var det var! jag är hemma nu men resultatet av att jag har legat och kollat One Tree Hill sen jag kom hem vid 3 tiden = mamma tror att jag är sjuk/slö. Haha får förklara det för henne sen att det beror på ett beroende ;) Till grisarna, jag badade ju Boll förra veckan och sen har jag inte hunnit göra så mycket mer. Våfflan badar jag i morgon eller på fredag & har genomgång på fredag med dem.
#49 Räkna med mig 
Jenny
#55 - Från västras hemsida:
"Kommunala badplatser i närheten:
Kolstorpevattnet i Hällevadsholm, insjö (ca 6 km bort) ta vänster i rondellen inne i Dingle och följ vägen till Hällevadsholm, badplats skyltat i samhället.
Saltkällan i Munkedal, saltvatten (ca 1,3 mil bort) kör E6 söderut till Saltkällemotet avfart 98, följ skyltar mot badplats."
Så något att doppa sig i finns allt :P
Hanna
#57 men utan körkort är det långt att gå :-(
#54 Jag kommer inte mycket senare än dig, pappa ska klippa sig halv fem inne i stan.
#58 Haha, ja - minst sagt! 6 km! ;P
Mvh Felicia
#59 - Bra, jag har nämligen inte en susning om vad det är för tåg vi ska åka med ;) Enligt Västtrafiks hemsida finns det inget tåg som går 16:47 till Dingle *s*
Hanna

#60 SJ kanske ni åker med ^^
Eller en konstig gangster som vill kidnappa alla fina marsvin x)
#60 Haha! Det gör det visst Hanna - både på Västtrafiks och SJs :P
Mvh Felicia
#62 - Inte på min dator ;)
Hanna
Jaja, om man sökte på att man ville från Göteborg C till Dingle station så fanns det väl ett tåg där som gick 16:47 
Hanna
#64 Men hur sökte du innan då? :P
Mvh Felicia

Det ska stå att tåget ska gå från göteborg till strömstad (tror jag) troligtvis är det de ni ska ta =)
#65 - Alingsås - Göteborg 
Hanna
#66 Japp, destination Strömstad ;)
Mvh Felicia

Någon här som vet om man behöver ta med sig strö och hö till marsvinen på SM till utställningsburarna?? :)
#69 - Spån finns i burarna och förra året serverades även hö och lite grönsaker. Men det är bra att ha med sig lite hö ändå, om inte annat så för att ha i transportburarna på hemväg :)
Hanna
Åh, jag lyckas alltid missa SM..:(
Helena

Skönt att man inte anmälde till SM. Mina marsvin har ju inte ställts ut någon gång så detta låter lite väl mycket för ovana grisar.
Men jag önskar er samtliga en underbar helg i Dingle och att ni får fina bedömningar på era djur.
Förhoppningsvis har mina djur fått lite utställningsvana till nästa år, så då kommer nog även jag till SM.
Marsvin 4-ever
.

# 57 Är det minst 27 grader i vattnet? Annars går det inte att bada. För kallt (brrrr…
#73 - Häromkring är det runt 20 gradigt i vattnet. Fast Dingle ligger ju mer norrut :P
Hanna

#70 okej, vad bra , då vet jag lite vad jag ska ta med mig! 
Nu är Tweeny badad, det är bara klippningen av pälsen kvar och fila lite på tassarna. ^^ I morgon åker vi! :D
Jag har fixat klart Saga, bara Heras öron och tassar kvar.
#72 Tack! :) Men du ska ju snart ställa ut dina grisar, eller hur? ^^
#74 Men vid kusten :P
#76 Härligt! ;)
Mvh Felicia
Nu är alla transporter hyfsat klara, packningen är det lite sådär med men tassar är fina på alla grisarna. Ska sätta igång och bada svinen nu, önska mig lycka till - ingen av de här fyra är kul att bada ;)
Hanna
#78 Oj, vad du är klar ;) Hehe - lycka till! Saga var värre än vanligt, hon ruskade på sig typ hundra gånger så jag var inte speciellt torr efteråt…
Mvh Felicia

Jag (vi) är i Gbg vid 15.57 i morgon och får då vänta en timma på tåget. Om det nu blir något, mamma envisas att rnga till läkaren och fråga om jag kan åka så jag hoppas på posetivt besked snart!!
Jenny
#80 Du åker också med 16:47 tåget från centralen? ;) Hoppas verkligen att du kan komma :)
Mvh Felicia
nu är jag klar med alla varsvin har bra skade och Billys tassar kvar

#81 Skulle ja, jag fick inte åka för läkaren och skulle ta det lungt i n¨ågon vecka …
Jenny
#83 - Nej, vad trist :(
Hanna
#83 usch va tråkigt. :(
Du får satsa på nästa år då istället.
#71 Men jag sa ju till dig för månader sen och då ville du inte! xP
#83 Nä, så trist :( Hoppas du kryar på dig!
#87 Joho..men det är dyrt!
Helena
Jag vill passa på att önska er alla som är på väg för att ställa ut era djur lycka till i Dingle !! Håller tummarna åt er alla att ni kommer hem med fina placeringar :)
Nu är jag nog så gott som färdig :-)
Nu är alla grisar badade, Vincent är verkligen helt hopplös när han ska badas - och idag var det bara Talgkörteln som skulle tvättas rent >.<' Och sen måste Siiri tvättas om men det är ingen idé att göra nu för hon kommer att smutsa ner sig i transporten.
I övrigt har jag en hel del kvar att packa, men det mesta är mat som ska fixas imorgon :)
Hanna

Lycka till allihopa =)
Jenny
#88 men du kunde åkt ner med oss ju. :(
Förrästen Creation du har pm. ;)
Jag vill så gärna upp, är velig, om jag ska sätta mig i bilen i 3 timmar för att köra upp till Dingle enkel väg..och sen tillbaka samma dag igen..Vilken tid börjar utställningen på morgonen på lördag ?
#93 Ni åker väl tåg? det är dyrt
Helena
#94 - Ja gör det :D
Bedömningen börjar klockan tio på lördag, är du där klockan elva så är allt säkert igång. Och lördagen är roligast att titta på också, maskerad, gurkätartävling, ungdoms-SM och petklass :P
Hanna
#96 - Hjälp :O hur många marsvin går det i den nybyggda transporten?
Hanna
Jupp, det gör vi.
Jo, det är dyrt men vill ju så gärna dit. ^^
#98 i den går det 3 st om dom inte ska bråka :-), den andra trä låda lådan som igenkligen är för kanin går med tre men jag har satt in en mellan vägg för jag vet hur rufus är i transporten så Rufus på ena sidan och Lacoste och Hillfinger på den andra sidan :-)

#96 herregud va mycket burar xD hehe! Om man jämnför med mig som bara har två "vanliga" transportburar ;) Hehe ! 
Nu är mitt maskeradbidrag färdigt, jag är löjligt nöjd med vad jag åstadkommit ;D Och Siiri är så snäll och bara sitter där och lever sig in i rollen ;)
Och nu när jag äntligen inser att det inte är så mycket kvar att göra, så känner jag hur hungrig jag är. Visst ja, jag har ju inte ätit sedan klockan tolv idag…
Hanna
Allt som har med grisarna är klart, bara allt annat kvar *s* Inte ens tagit fram det - men jag har ett par timmar imorgon.
#102 Sluta nämna det hela tiden - jag kan inte hålla mig av nyfikenhet ju! ;) Men - om bara några timmar får jag väl veta (A) Själv har jag inte fantasi eller ork nog för att fixa något. Slött - jag vet.
Mvh Felicia

#102 ska bli jätte roligt att se ditt bidrag på maskeraden ;) Jag har gjort iordning marsvinen i stort sett hela dagen(förutom då jag var hos hästarna), bara lite fin puts kvar på dom nu, så jag är också rätt hungrig nu, hehe ;) Lycka till på SM! 
#103 - Och vad är det som får dig att tro att du får se det innan jag ställer upp henne inför maskeraden på lördag? ;)
*Ser framför mig hur Felicia slänger sig över min väska så fort jag lämnar den obevakad*
Hanna
#105 Se nämnde jag inget om, men jag ska allt kunna klämma ur dig det på tågresan. Eller kanske t.o.m. på perrongen ;P
Mvh Felicia
#106- Förmodligen, jag är lättmutad ;)
Hanna

är nog ganska sent ute. ska börja packa nu inför utställningen. badar de sista marsvinen imon också. Har bestämt mig att jag kommer med 16.47 tåget.
#108 - Då ses vi på tåget :)
Hanna
#101 kan säga att det är första och sista gången jag har 11 marsvin med mig..
Nu har jag språkat med pappa vi åker från mig vid halv 4 eller 4 så vi är i dingle runt 5, den som vill får öra oss sälskap på kvällen sen vi hadde tänkt grilla :-) vi har två grillar så grill mat och dryk får nog medtagas själv :-)

Känns som att jag har massor kvar att göra.. suck :P 5 grisar ska med varav 3 är (i princip) klara. Blir en del att göra efter jobbet kan jag säga, har inte packat än heller. Tur att jag bara åker över dagen imorgon! Lycka till allihopa :) Ska hålla utkik efter er.
Har just fått ordning på maten som ska med, tror jag. Väskan blir tuuung…
Hanna

Någon som vet förresten ungefär vad måtten på mellanväggarna bör vara?
#113 - Nej, tyvärr. Lättast är att ta med sig sax och tejp och klippa till på plats. Jag har bara lyckats hitta jättelite kartongbitar här hemma så det räcker bara till mellanväggar åt ett par av mina…
Hanna

#114 Okej tänkte vara smidig och fixa idag eftersom jag måste ha till 4 st :) Men om ingen annan vet så får jag väl vänta till imorgon.
#112 Nu har jag (ehr, mest mamma) kollat upp hur det ser ut och sådär. Där vi bor är nära ICA (som f.ö. verkar rätt stor :P) så det går nog att köpa rätt mycket där… ;)
Mvh Felicia
#116 - Nåja, jag är för snål för att lämna någon av min mat hemma nu när jag ändå köpt den ;) Men väskan är preciis att den går att stänga. Har jag glömt något nu så får det vara hemma för det går inte ner mer. Och min väska är verkligen inte liten *s*
Hanna
Men vad är detta?! Siiri har legat och gottat sig i sitt eget kiss inatt så hon har fin kissfläck på rumpan nu >.<
Och någon har kissat eller bajsat på Greta! *gaaah*
Hanna
Nu har jag handlat det sista och tror jag har packa allt med ska sätta mig och fila på litte tassar nu :-)
#118 Attans! :P Tacka vet jag mina marsvin - det värsta som hänt här är att några små marodörer tuggar päls… Och på "rätt" marsvin så att säga - inte Hera :) Ta med potatismjöl så fixar vi det *s*
Mvh Felicia
nu ska allt vara klart tror ja alla burar har nu en flaska med vatten gurka och morot hoppas jag inte glömt något nu
Waaaahh.. noll koll här ;) Jag har ingen aning om vad jag packat ner och vad som är kvar…
Hanna
#122 därför ska man prika av listan :)
#123 - Jag har gjort det ^^ Fast innan jag la ner grejerna…
Hanna
#124 man prikar av allt efter som man läger ner :-)
Usch, vilket pissvädert det blev nu då! Ösregn, halv orkan och åska :O Det var ju det vädret jag bad om igår, inte idag >.< Vi kommer bli grymt blöta jag och odjuren…
#125 - Jo, jag vet ^^ Men jag sitter och tänker "Den grejen kan kan plocka ner nu - så bockar jag av och går iväg för att leta efter den men kommer tillbaka med någon helt annat ;)"
Hanna
Nu åker jag! Väskan väger 14kg och transporten 10kg ;)
Hanna
nu sitter jag i godan ro och driker kaffe
än har jag en stund på mig att fixa ner marsvinen i sina burar 
Hej, och trevligt att träffas i Dingle, nu är vi åter hemma, hemfärden gick bra, riktigt roligt att se på alla marsvin extra tack för att vi fick klappa några av era djur också, Tove blev jätteglad för det !!

Hehe nu är jag hemma efter en dag i Dingle:) Hur gick det för alla? :)
Nu är jag hem kommen både jag och marsvinen är mycket trötta dom sover och jag ska snart lägga mig på soffan, det va en mycket stresig dag i går, inga direkta roseter med oss he, Men får glädjas åt att skade på 4½ år kom i final :-)

Jag startar en ny tråd där ni kan skriva in resultat då denna också börjar bli lång & så blir det mindre rörigt =)
Jenny

Här har jag skapat en resultattråd för er =)
Jag är måttligt irriterad då jag antagligen kunde åka egentligen. Den ena läkaren sa att jag inte fick åka men när jag var på sjukhuset i fredags fick jag tillåtelse av en annan läkare att åka på Töreboda festivalen. Hög musik & tusentals människor, dit fik jag åka men inte till en marsvinsutställning 
Jenny