Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: utställningar
Läst 2476 ggr
FeliciaS
0

SMF Sydvästs utställning i Landskrona 28/11

Vilka kommer till utställningen i Landskrona 28 november?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Sandra-B
0

Jag ska dit, har dock inte bestämt vilka som ska följa med.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

FeliciaS
0

KM:et är väl inofficiellt?

Mvh Felicia

Abico
0

#2 - Men det i Landskrona är ju inget KM?

Hanna 

FeliciaS
0

#3 Jag menar själva klubbmästerskapet på utställningen :)

Mvh Felicia

Abico
0

#4 - Jaha :P KM, är väl alltid inofficiella…

Hanna 

Lyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nu anmält Hugo till Pet och maskerad (han kommer att komma som lejon), Betty till Pet, Mys till Pet och nyingen HoneyBunny till Pet. Blir son (Honey) mamma (Betty) morfar (Hugo) och farmor (Mys)

[starlights]
0

Jag ska dit. Ska ställa:

SCH GP Jerona's Golden Star - Ras & Pet
SCH GP Polka Pig's Dark Knight Look - Pet & KM Pet

Stormviskaren
0

när var nu sista anmälan 4/11 eller nått sånt? jag tänkte anmäla mina på onsdag vet inte vilka som ska med änu

Abico
0

Jag kommer ner jag också. Tar med mig:
GP Caviecares Vincent (25 mån, rex) - Ras & Pet
Starlight's Sweet Miss Blue (18,5 mån, self de. golden) - Ras & Pet
IceT (5,5 mån, self de. white) - Ras & Pet

#8 - Japp,den fjärde är det :)

Hanna 

Sandra-B
0

Nu har jag anmält mig till utställningen.
Tar med mig fyra grisar.

• Sweet Dream's Emil i Lönneberga, teddyhane, 24m, ras
  • Sweet Dream's Madicken på Junibacken, teddyhona, 24m, ras
  • Sweet Dream's Lovely Honeybear, teddyhane, 6,5m, ras +km ras
  • Sweet Dream's Lovely Candyboy, teddyhane, 6,5m, ras (till salu)

**SMF 237 Sweet Dream's 

sotlynx
0

Jag kommer!

FeliciaS
0

Jag hade så gott som bestämt att jag kommer, men nu har jag väl nästan helt bestämt motsatsen.

Mvh Felicia

urfaren
0

jag kommer :P

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Abico
0

Jag måste komma ihåg att anmäla mig… Men än är det ganska gott om tid ;)

Hanna 

Sandra-B
0

Våga inte glömma det Hanna ;-P

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

Nu är vi anmälda och betalda ^^

Hanna 

Sandra-B
0

Toppen Hanna!

**SMF 237 Sweet Dream's 

sotlynx
0

Min första utställning. Fyra gullegrisar anmälda…

Marsvinsgalen
0

Jag kommer =) Och jag tar med mig…

• Tuzzi, virvel, Golden/White, 5 månader  Pet

• Flower, nonself, Black And Tan, 5 månader Pet

Abico
0

Hur går det för er med utställningsförberedelserna? :)

Hanna 

Lyan
0

Såg till att få det gjort innan influensasprutan *duktig* Glad. Fast Honey måste strykas då han gjort illa sitt öga Rynkar på näsan.

Får se hur det går för de andra, Mys är redan Guldpet, Betty kom på BIS 5 förra gången och Hugo är nybörjare

Abico
0

Jag sitter nu och torkar sista utställningsgrisen efter bad, har schampo i hela munnen och är totalt genomblöt Flört

Imorgon ska jag trimma det sista, packa iordning och finputsa odjuren. Och på lördag blir det uppstigning tidigt, senast halv fem.

Hanna 

Lyan
0

#22 Haha! Har du badat dig själv samtidigt Flört

Har inte räknat när jag måste åka, men vi blir alltid sena känns det som… Behöver jag säga att jag är tidsoptimist

sotlynx
0

Jag börjar få panik! Vet inte hur jag ska fixa det här! Har aldrig varit på riktig utställning förut! Tänk om jag gör allt fel! Jag vill ha en mamma!!! Hjääälp!

Lyan
0

#24 Först ska du nog ta ett djupt andetag Glad.

Du skulle ställa i pet va?

Då ska du bada grisarna och tvätta Talgkörteln de har i rumpan (diskmedel och skrubba försiktigt med en tandborste)

Klippa klor och fila bort förhårdnader. Gärna smörja upp med Helosan eller annan fuktgivande salva.

Göra rent öronen. Ta en tops och gör rent. Vill inte grisen så ta en tuss bomull istället så du inte gör dem illa om du är ovan. Öronen kan du också smörja med Helosan

Tror jag fått med allt…

Har du någon som följer med dig? Annars kan du kanske leta upp någon här ifrån som kan hjälpa dig? Jag kommer ha en svartvit dvärgspets under armen så jag brukar vara lätt att hitta.

sotlynx
0

#25 Tack! Japp, Pet blir det. Min syster följer med mig och en kollega som vet hur man ställer ut möter upp! Men jag ät toknerväs ändå… hehehe. Och mina grabbar gillar INTE bad. Skinnyflickan däremot är nybadad, insmord och har fått manikyr. Glad Vi ses!

Abico
0

#23 - Äsch då, det kommer att gå jättebra :) Och blir du osäker så fråga närmsta människa om lite hjälp, de allra flesta på utställningarna är jättetrevlig och hjälper gärna till.

#24 - Nepp, det gör Tilda så bra åt mig ;)

Hanna 

Lyan
0

#26 Bad brukar inte vara poppis, hehe.

Lycka till! Ses där

Abico
0

#28 - Oh, nej ;)

Hanna 

Lyan
0

#29 Va?

Abico
0

#30 - Bad är inte poppis här :P
Men vi ses där!

Hanna 

Marsvinsgalen
0

Åh! =)

Nu är det inte långt kvar! =D

Har packat, badat, borstat, klippt klor, laggt i massa spån i transporten och en massa mer. Längtar! =)

Abico
0

Nu börjar jag bli klar också och tänkte dra mig mot sängen :)
Vi ses imorgon

Hanna 

Sandra-B
0

Jag kommer inte imorgon :-(
Har tillbringat halva dagn/kvällen på akuten med drygt 39 graders feber och fruktansvärt ont i min arm. De kan dock inte hitta mycket så det är fortfarande ett frågetecken vad det här beror på .
Nu ska jag iaf gå och äta och sen ska jag krypa ihop i min säng och se lite på TV tror jag.

Ha det så kul imorgon iaf!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Lyan
0

Nu är jag hemma igen. Tre grisar ställda, Honey fick strykas pga en skada i sitt öga, men de andra ter gick det bra för Glad

Mys fick sitt fjärde silverkort, BIS 10 och domaren ropade rätt ut i förtjusning när hon såg henne, visserligen var det Lena men ändå. Hon fick kommentar exceptionellt bra på både kropp och tassar Skrattande.

Hugo fick silverkort och BIS 13. Ställdes i Maskerad och blev Mr Sydväst 2009 Skrattande. Det roliga var att de andra var utklädda till både prinssessor, spindlar och tomtar med Hugo bara hade sig själv och en kudde! Han var ett lejon.

Betty vet jag inte vilken plats hon kom på för jag glömde bedömningssedlarna, men hon fick inget silverkort denna gången. Dock kom det en engelsman och blev jättekär i henne! Han sa att hon var jättevacker med jättefint huvud och riktigt bra färg Glad. Sedan gick han och hämtade nästa engelsman och de stod och pekade och åhade och ahade över hur fin Betty var *stolt*

Lejonet Hugo

Lyan
0

Hela Hugos utstyrsel

Lyan
0

Hela showgänget

Abico
0

Jag är hemma jag också och även om jag fortfarande är lite ledsen i ögat över bristen på ny GuldPet titel så får jag väl vara nöjd ;)

Tildisen plockade ett tredje cert och kan nu stolt presentera sig som SCh Starlight's Sweet Miss Blue! I pet fick hon 90p och blev 2/4 = ingen GuldPet titel, vi tar det nästa helg :P
Vincent tog sitt femte silverkort på 90p och blev BIS Pet 7! I ras var det utländsk domare dvs. inga poäng, men han blev 2/2 med kommentaren att han önskades tätare över rumpan.
"Bäbis"Kira fick oväntat höga poäng i pet, jag tycker att hon är lite liten ännu och behöver mer massa, 89p och 3/6 placering. I ras var det högst oväntat rejält med konkurrens - vilket jag visserligen bara tycker är jättekul med tanke på att "det inte finns några self dew" ;) Två snygga hanar som var ett par månader äldre än Kira på 5,5m - hon hade inte mycket att hämta. Så förvånad blev jag när jag hämtade bedömningen och såg att hon blev 2/3 och fick CK! Superkul :D

Hanna 

Abico
0

#36 - Jag tycker att Hugo var jättehäftig i frisyren! :P

Hanna 

Lyan
0

#39 Han tackar och bockar Glad

Hade med mig lilla Klara också, tänkte om det dök upp någon som var intresserad. Hon följde med Sotlynx hem, tror inte jag kunde hitta bättre hem till henne Skrattande. Men det var lite jobbigt att säga hejdå

tantnett
0

Tyvär var jag denna dag upptagen på annat håll.

Ledsamt att man missade när Tildas tog championatet.

Grattis Hanna och Tilda. Då kan Ella Rätt o Slätt skryta med att både mamse och papse är champions.

Grattis även till er andra för era fina placeringar.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

sotlynx
0

Det var första utställningen det! Vilken skillnad mor kaninutställningar! Alla var supertrevliga och hjälpte mig när jag inte viste vilket håll jag skulle vända ändan. Jag vet inte om det gick så bra, men mina grisar var jätteduktiga och stod stilla och var väluppfostrade vid bedömningarna. Laban fick 88p liksom Wiggo och Murre, Bonni 89p, alla i Pet-klass.                                                                            Jag fick ju dessutom en ny kelgris med mig hem som nämts ovan: Klara! Klara har hållt mig vaken sedan vi kom hem från Landskrona. Hon var inte överens med mig om att Bonni och Wilna var marsvin. Det har varit ett himla pipande och springande. Nu ikväll har däremot alla flickorna blivit sams och trycker ihop sig i en plastigloo tillsammans fast det finns fler.                                                                   Skinnysarna är glada över Klaras varma päls precis som jag trodde. Klara har dessutom legat utsträckt i mitt knä framför teven och gosat. Hon är helt klart den kel-villigaste grisen här hos mig! Tack alla!