Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: utställningar
Läst 1938 ggr
FeliciaS
0

Västas utställning i Rävlanda 5/12

Vilka ska till SMF Västras utställning i Rävlanda 5 december och ställa ut?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0

Jag har just skrivit klart anmälan. Följande djur anmälda:

• Kurkuma, Am. Cr saffron 6 mån - Ras, Pet, Julpokalen ras och pet
  • Ultimate, Lakeland 4 mån - Pet

Mvh Felicia

HumlanochJuvel
0

Jag ska dit :)
Dom som ska med är:
GP Humlan(Texel,33 mån) - Klippta långhår och pet. Julpokalen klippta långhår och pet.

Skuggan(Sheltie,5 mån) - Klippta långhår och pet. Julpokalen klippta långhår och pet.

GP Kanel(Korsning,24 mån) - Pet och Julpokalen pet.

Skrattande

Abico
0

#1 - Men Frideborg då? :P

Jag ska dit, har inte anmält ännu dock. Är 9/11 är sista anmälningsdag?

Hanna 

Fabiola
0

Oj. glömde av att anmälningen var så nära. Ska dit iallafall. vet inte än vilka jag ska ställa

emelie92
0

Jag vet inte om jag ska ställa ut, vore kul med maskeraden men vet inte om jag orkar hela vägen för en maskerad:P

[jejjas]
0

Vi kommer inte denna gången

Fiona
0

Jag vill åka men vi får väl se hur det blir med skjuts!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

FeliciaS
0

Jag ska ju faktiskt ha med ett marsvin till kom jag på, till racet ;)

#3 Hon är inte i form ^^

#5 Men vi ska ju ha marsvinsrace ;) Klart du ska med, ta med Safuran till utställning och Chintz till racet? (A)

Mvh Felicia

emelie92
0

#8 Vi får se hur vi gör :)

FeliciaS
0

#9 Hehe ;) Jag ska nog kunna övertala dig O.o

Mvh Felicia

HumlanochJuvel
0

#3 Japp, 9 nov är sista anmälningsdagen :)

#8 Det här med "marsvinsrace" lät roligt, hur gör man?? :P Hehe blev lite nyfiken om jag och syrran kanske ska vara med ;)

FeliciaS
0

#11 Det kommer förklaras på plats :) Tycker absolut ni ska testa med något piggt (men tryggt) marsvin, det är en kul grej ^^

Mvh Felicia

HumlanochJuvel
0

#12 okej ;) Det lät väldigt spännande. Kanske tar alla 3 som får vara med bara för skojs skull Skrattande Har aldrig varit med på ett marsvinsrace förut så det vill man ju inte missa!

Abico
0

#13 - Det är premiär på nybyggd bana, kan nog bli roligt :)

Hanna 

HumlanochJuvel
0

#14 oj vad spännande :D Den här gången ska jag ta kort, var väldigt dålig med att ta kort den 24 okt i rävlanda(vilket jag ångrar). Det är roligt att ha som minnen tycker jag! Glad

FeliciaS
0

Idag är sista anmälningsdag, så passa på ;)

Mvh Felicia

Abico
0

Och jag som inte anmält ännu. Jag får fixa det direkt…

Hanna 

FeliciaS
0

#17 Det får du absolut ta och göra ;)

Mvh Felicia

Abico
0

Sådär, nu är jag anmäld och betalad :P
Det blir samma gäng som till Landskrona helgen innan:
GP Caviecares Vincent, rex, ras&pet
Stalight's Sweet Miss Blue, self de. golden, ras&pet
IceT, self de. white, ra&pet

Hanna 

Tane
0

Ångrade mig. Ska ändå inte komma på den utställningen.

Tane
0

oj. det var Fabiola som skulle skriva

emelie92
0

Nu har jag betalat in, blir bara Safuran som följer med. Jag får se hur jag får ihop anmälningsblanketten. Min dator har fått för sig att inte samarbeta idag, konstigt nog…Tungan ute

Abico
0

Bekräftelsen damp just ner i min inkorg här, det verkar inte vara så jättemånga anmälda men det är ju rätt skönt :)

Hanna 

godisgrisen
0

har aldrig sett ett marsvinsrace funkar det? Racar de eller sitter de bara och sitter?

Abico
0

#24 - Vi ska testa banan för första gången, jag har inte själv sett något liknande tidigare. Men det är en bana, uppdelad i ett antal rännor/banor, avskiljda med träkanter så varje marsvin har sin egen bana. Tanken är att det ska gå att locka sitt marsvin till att springa genom att dra någonting gott framför.
Mina marsvin skulle aldrig springa i ett race :P De springer inte på befallning. Men det ska bli intressant att prova det hela.

Hanna 

HumlanochJuvel
0

Tänkte bara fråga om ni andra har fått era bekräftelser? :) (Jag har inte fått någon än…)

emelie92
0

Jag fick min i söndags.

Abico
0

Jag har fått min :)
#26 - Skicka över din mailadress så kan jag vidarebefodra den.

Hanna 

HumlanochJuvel
0

#28 Jag har fått den nu, men tack så jätte mycket ändå :)

FeliciaS
0

Hur ligger ni till med förberedelserna så här kvällen innan? ;)

Såg också på bekräftelsen att det inte var så många anmälda, särskilt inte i Pet (det brukar ju vara stort startfält!). Men här är vi klara i alla fall, så imorgon bär det av med tre grisar.

Mvh Felicia

Abico
0

Jag sitter här och trimmar på Tilda samt funderar på om jag ska stopp henne i badet eller ej… Kira och Vincent är det massor kvar på, räknar jag med åtminstone. Tur att jag var iväg förra helgen - då är det lite mindre idag åtminstone.

Hanna 

Abico
0

Nu är töserna klara. Jag stryker nog Vincent imorgon, han har rivit sig på Talgkörteln och det ser så trist ut. Så det är bara lite packning kvar nu.

Hanna 

Fiona
0

Lycka till nu allihopa Skrattande

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

FeliciaS
0

#32 Rivit sig på Talgkörteln? O.o

Mvh Felicia

emelie92
0

Är klar med Safuran, går ju snabbt om man bara har en gris.. Håller på att sy ihop maskerad outfit. Tyvärr är jag inte så bra på att sy…Tungan ute

FeliciaS
0

Jag funderar på om jag ska orka ta med Saga *hrm*

#35 Hoppas det blir bra, annars så… :P Skämt åsido, men jag hade kunnat dra mitt strå till stacken jag med ;) Nu får ju du göra allt, stackare. Bäst att jag letar upp den där korgen med en gång…

Mvh Felicia

Abico
0

#34 - Ja :/ Eller så har Donken varit på honom…

Hanna 

FeliciaS
0

#37 Ah :/ Men det är ett sår alltså?

Mvh Felicia

HumlanochJuvel
0

#30 klockan 08.00 ska vi åka till utställningen, nästan allt är klart (tror jag) :) Jag får nog gå och kolla en gång till :P hehe !

FeliciaS
0

Nu är vi hemma och virkonade :P Det var en trevlig dag, lagom mycket folk, men snabb som attan till en början och seg mot slutet ;)

För Kurkumas del gick det sådär i rasen, två (!) Amerikanare så det var tufft motstånd, särskilt en av dem var väldigt fin. I Pet blev hon klassvinnare med 91p, silverkort och BIS Pet 5 :) I julpokalen ras blev hon BIR och i finalen BIS 2, till final men oplacerad i julpokalen Pet. Ultimate fick 90p i Pet, kom till final men oplacerad. Däremot var hon duktig i marsvinsracet och sprang i mål i första hitet, i finalen tog hon inte många steg och slutade som 3/4. Men det var en rolig grej ;)

Mvh Felicia

HumlanochJuvel
0

Nu är vi hemma här också.

Såhär gick det för våra små grisar:

Humlan:
Klippta långhår-BKL 2.

Klippta långhår,julpokalen-BKL 1.

Gurkätartävling-ingen placering.

Petklass, julpokalen-3/5.

Petklass-4/5.

Kanel:

Petklass,julpokalen-ingen final.

Petklass-Klassvinnare med 91 p och silverkort men ingen placering i finalen.

Gurkätartävling-Till final och Bästa gurkätare 1.

Skuggan:

Klippta långhår-ingen placering.

Klippta långhår,julpokalen-BKL 2.

Petklass-Ingen final.

Petklass,julpokalen-ingen final.

Det var verkligen jätte roligt :D Hehe… Ajust det nu var jag nära att glömma marsvinsracet! Hehe, det var verkligen roligt att se på men Humlan och Kanel rörde sig inte någonting! Humlan satt och kollade på marsvinet jämte och Kanel ville inte heller röra på sig alls! x) Skuggan rörde sig några steg men gick sedan tillbaka..:)

Abico
0

Nu ligger Allans bilder uppe :P

Hanna 

Abico
0

Söt Kira :P Och mina petfinalare 1,2,3. Jag tycker som alltid att det är barnsligt kul att titta på bilderna, det spelar liksom ingen roll att jag var där ;)

Hanna 

Lyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 118. De har stulit min Maily Förvånad

Grattis allihopa!

Myosotis
0

#43 Men åh, vad kul! Jättefin bana till marsvinsracet! Och så fina maskeradkostymer; gillade de "naturliga" lussebullarna!

Var spanjoren där nu igen alltså? Han måste vara gjord av pengar (litet stalltips till er som är unga….)

Och jag undrar: VAD säger en viss person här? Den lille grabben ser helt skräckslagen ut.Flört

Abico
0

#45 -Yes, Spanjoren tycks titta in titt som tätt ;) Han dömde faktiskt maskeraden :P

Hanna 

FeliciaS
0

Åh, har bilderna kommit! :) Kurkuma och Umla i Petfinalen.
Mitt och emelie92's maskeradbidrag :P

#45 Haha, jadu, det kan man undra ^^

Mvh Felicia

emelie92
0

#47 - Mmm…så goda de ser ut! Man vill ju inget annat än att sätta tänderna i demTungan ute