Vart sitter talgkörteln
Hej vart sitter Talgkörteln på marsvinshanar? Har honor också en sån? Hur och hur ofta ska man göra rent den?
#0. Den sitter vid baken, en bit ovanför baken sitter den. Man kan göra rent lite då och då när man ser att det är mycket talg eller skitigt på den.
Vissa hanar har den, vissa honor. Den sitter på baken en bit upp från rumpan… Ta en droppe Yes diskmedel ca 1 g/mån och löddra till det. Skölj bort allt noga… :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Har inte alla marsvin talgkörtel?? Nu blir jag förvirrad :P
Jo, alla har den, men vissa blir inte smutsiga lika lätt på den.
#3. T.ex som mina honor, det ser inte ens ut som att dom har någon talgkörtel, dom ser ut som hm, ja vet inte hur jag ska beskriva det, men om en nybliven marsvinsägare skulle sett dom skulle dom inte ens kunna tro att marsvin har en talgkörtel, så ser det ut typ :P

Okej, haha. Jag hade nog inte visst om det om jag inte hade läst så mycket om marsvin sm jag gör. Jag vill verkligen arr mina små blivande grisar ska ha det bra.
En gång när jag skulle skriva den 12 mars blev det den 12 marsvin, hahahaha 
Mina 2 hanars körtel var jag tvungen att göra rent 1 g/månad. Calypso (kastrerad hane) och Sera (hona) har jag aldrig behövt göra något med på 3 år eftersom att det inte syns att de har någon.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus