Försäkring eller buffert?
Hej Hopp alla ni med små grisar. Hur gör ni, har ni försäkring eller en buffert som är avsedd för marsvinen?
Om ni har försäkring vilket bolag har ni och vad kostar det?
Om ni har buffert hur mycket sparar ni varje månad och vilken summa känns som ett minimum att ha?
Har själv redan börjat spara så smått (1 år i förväg innan jag ens har några grisar, haha) ja e nog lite tokig, eller engagerad skulle jag vilja säga. Eftersom jag jobbar som sköterska på veterinärklinik så faller det sig naturligt att inte ha försäkring utan en buffert då jag kan göra mycket själv, söva, ta prover, avliva m.m. Är nyfiken på hur ni andra gör.
/Hultan
Med sunt förnuft kommer man långt!
Jag har en buffert :) Tror jag "tjänar" på det. För blir inte marsvinen sjuka, så går det till dem andra djuren osv :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jo precis, men du måste ju ha en gräns som du aldrig nallar av så att säga, som ska räcka till ev operation eller liknande? Eller vill du inte att marsvinen ska genomgå sövning kanske?
oj, läste precis mitt inlägg, sista meningen kan misstolkas. Det var inte menat på ngt spydigt vis, haha, jag menar bara att alla kanske inte tycker att ett marsvin ska behöva kämpa med narkosens eftersviter, det är ju känsliga djur och alla tänker vi inte likadant..
#2 Nej jag vill helst inte att mina marsvins sövs, beror såklart på ålder, anledning osv men jag undviker sövning på kanin & marsvin just pga riskerna.
Men ja jag får såklart inte nalla till annat:) Nu är den inte direkt hög ännu eftersom jag inte har så mycket att spara var månad:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.