Hårlöst märke på bakdelen?
Det är lite svårt att avgöra var detta sitter någonstans. Det ser inte riktigt ut som Talgkörteln, men om det är strax ovanför "svansen" så kan det vara den. Har du en annan bild där man bättre kan se var det sitter?
Om det inte är talgkörteln så kan det vara en por som varit igentäppt och spruckit upp av sig själv. Har ditt marsvin haft en kula/knöl där? Hur beter det sig om du försiktigt klämmer på det som på en finne? Kommer det talg/fett då?
Vad tror ni andra?
Kan vara talgköteln. kan du ta bättre bild så man ser mer vart på marsvinet det sitter?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ser ut som en gammal läkt böld. Såna kan komma tillbaka, och då är det bara att tömma och göra rent tills den är helt tom.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Precis där har min sheltie kola en mycket större hårlös knöl fast den sitter lite mer till vänster.
Ska snart in till veterinären för att undersöka knölen då den växt mycket på kort tid.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Kan berätta att det var en talgkötel som min Kola har.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Cavia: Hm ok. Har inte märkt nån böld där innan, men det kanske det är. Varför får de det?
Mari: Ser det likadant ut som på mitt marsvin?
#8 Tycker det är lite svårt att se på din bild. Min Kola har som en utbuktning, lite större än en ärta, slät och fin. Men det började med en hårlös fläck (märkte när jag borstade igenom henne) och sedan en liten liten prick/knöl som sedan växte snabbt på knappt en vecka. Väldigt hård knöl är det nu.
Veterinären sa att jag ska hålla koll på knölen, den kan växa mer och/eller spricka så man får ta ur innehållet.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se